Misslyckande

Ambitioner och mål är bra.

Förmågan att fullfölja dem bättre.

Förmågan att ta nya tag när man misslyckats  - bäst.

Jag skulle ju börja mitt nya liv. Gå och lägga mig i tid. Vakna fräsch och utvilad. Rulla ner på hojen till pendeltåget, med vinden genom mitt nytvättade hår. Vara på kontoret innan alla andra. Hinna sätt mig vid datorn med en kopp te och starta dagen i lugn och ro.

Inte då. Kom i säng efter elva i går, somnade kanske kring tolv. Vaknade chockartat klockan nio av att chefen ringde. Lyckades faktiskt klä på mig, tvätta och fixa håret och vara nere på stationen inom 25 minuter. Rätt stolt. Sminkade mig dock på stationen, till alla andras glädje.

OK. Jag misslyckades i dag. Men det är ingen mening med att gräma sig, det är bara att gå vidare och kämpa för att i morgon ska bli en bättre dag.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback