Fulufjällen, 29-31 maj

Nu är jag tillbaka i civilisationen igen efter tre dagar i fjällen. Vet inte om det är odelat positivt... Kom ju hem till strömavbrott, strul i pendeltågstrafiken och den sedvandliga morgonstressen. Men, solen skiner, det ska nog bli en dag av det här också!

Fjällturen var i sin helhet helt fantastisk. Självklart fanns det stunder under strapsatsen när det kändes ganska tröstlöst. När jag var tvungen att övertyga mig om att det var värt att ta ett steg till, ett steg till och så ytterligare ett. När ett utmattat intellekt knappt kunde ta till sig att varje steg förde mig närmare slutdestinationen.

Sen tog vi en paus vid en fjällbäck, med porlande fjällvatten och medhavd choklad. Mer behövdes inte för att få förnyad energi.

Första dagen gick vi från Morbäcksätern till Tangsjön, cirka 13,5 km. Dag två tog vi oss från Tangsjön till Tangåstugan via Girådalen. En liten miss i kartläsningen gjorde att det blev en tur på ungefär 16-17 km. Uppför fjäll och nerför fjäll, i oländig terräng och konstant solsken.

Känner mig härligt mör i kroppen nu och kan konstatera att tre dagar ute i naturen utan smink gör underverk för hyn!
Vandring i Fulufjällen



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback