5 saker jag hatar med att flyga

1) Electronic equipment. Hur svårt kan det vara? När det lilla säkerhetsbältet lyser, då är datorn, telefonen, mp3-spelaren eller vilken j*vl* maskin som helst som du bär med dig avstängd.
2) Mobiltelefonen - den är avstängd under hela resan (flight mode, ok, men jag har varit med om att folk börjar ringa  och får sms under inflygningen).
3) Säkerhetsbältet - igen. När lampan med det lilla säkerhetsbältet lyser betyder det att säkerhetsbältet ska vara fastspänt. Och du ska sitta mellan säkerhetsbältet och stolen. Inte halvligga över sätena. Inte stå upp. Inte gå på toaletten. Och absolut inte öppna luckan till bagagehyllan och börja rota efter din väska.
4) Och snälla, när ska folk lära sig att man reser sig först when the aircraft has come to a complete stop? Jag skulle aldrig klara av att vara flygvärdinna och behöva tjata om allt det här dag ut och dag in.
5) Det här är kanske det jag hatar mest; kampen vid bagagebandet. Om alla ungefär fem steg bakåt så skulle alla kunna överblicka bagagebandet samtidigt och helt enkelt kliva fram och hämta sin väska först när den kom. Istället för denna tröttsamma brottningsmatch som utspelas när man ska ta sitt bagage.

Snälla sitt ner, stäng av datorn, vänta med att gå på toaletten...

Ett tillägg till listan, som främst gäller Ryan Air: Flyg ert j*kl* flygplan. Lämna spel och dobbel åt någon annan. Lottförsäljningen bidrar till ännu en lång harang på alldeles för hög volym som jag tvingas utstå. Utöver den är det säkerhetsgenomgången, parfymförsäljningen, mat- och dryckförsäljningen....

Detta gäller också Ryan Air - varför ska jag behöva visa mitt pass/boardingkort fem (5) gånger för att få åka? Ni skulle kunna speeda upp processen nåt vansinnigt och därmed bli ännu billigare. För att få gå på flyget i dag visade jag mina resehandlingar
- när jag skulle checka in bagaget
- när jag skulle gå till säkerhetskontrollen
- när jag gick igenom säkerhetskontrollen
- när jag skulle gå ut ur terminalen till flygplanet
- när jag gick på flygplanet

Det var samma sak när jag skulle åka från Skavsta. Först gick de omkring och tittade på passen när vi stod i kön, och sen stod det ytterligare två personer och tittade på passen när vi skulle gå ut ur terminalen. Och så när vi skulle gå ombord på flyget, för säkerhets skull.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback