Bukett från egen trädgård

I morgon ska det äntligen bli av. Då klipper vi gräsmattan som just nu ser ut som en äng. Fördelen med att låta den härja fritt är alla fina blommor som tittar fram. Och att det ser så mjukt och skönt ut med långt gräs...


Vårbukett
Räddade undan lite blomster från gräsklipparens framfart...


Ägnade en timme åt trädgården i dag. Konstaterade att både äpple- och plommonträden börjat blomma, precis som syrenerna. Både vinbärs- och krusbärsbusken jag satte förra sommaren verkar bära frukt i år. Vita smultronblommor kan anas i slänten, men jag förväntar mig bär först i juni, det var då de kom förra året. Rabarberna ser riktigt fina ut, när ska man ta dem? Måste läsa på.

Min gräsplantering kommer sakta men säkert, med några tuvor här och var än så länge. Är nöjd med det, med tanke på att den skött sig i princip själv. Tomatplantan har blivit bortglömd och såg lite torr ut, men nu har jag vattnat den ordentligt och i morgon ska den få lite näring. Dillen hänger med huvudet, men kanske hämtar sig också den efter duschen? Lavendeln såg också en aning uttorkad ut. Stäppsalvian, citrontimjan och rosmarinen ser dock lika friska och starka ut som när jag köpte dem. Så ska det va.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback