Årets första arbetsdag. Bland annat.

Första arbetsdagen efter semestern avklarad. Det var inte så farligt, gick både snabbt och smärtfritt tycker jag. Studsade (nåja) dessutom upp redan vid fem i morse och tog mig en halvtimmes morgonpromenad (=mental utmaning av stora mått), så nu har jag lagt en bra grund för veckan.

Har styrketräning inbokat tisdag, torsdag och lördag och/eller söndag, dessuom yogapass både på fredag och söndag. Staden vibrerar av nyårslöften. Själv föredrar jag målsättningar framför löften, funkar bättre på mig. Och min målsättning, åtminstone för ett tag framöver, är åtminstone 30 minuters fysisk aktivitet varje dag. Det räcker med en promenad, bara jag rör på mig. Fundamentalism och fanatism är sällan nyttigt, men promenader kan väl aldrig vara skadligt?

Annars ser jag fram emot en vecka med kära återseenden. Fika med Kajsa på onsdag och en dejt med Jossa och Sofia på fredag kväll. Trevligt!




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback