A photo a day - daily routine


Teburk
Teburk från min barndom - jag är lika förtjust i den nu som jag var då


Teburk


Jag tassar upp tidigt, tidigt - så tidigt jag bara kan - allra helst när världen fortfarande sover och är tyst sånär som på fågelkvittret. Jag säger god morgon till katten och sedan sätter jag på vattenkokaren. Tar fram en tekula. Väljer bland alla tesorter - oftast blir det en klassisk Earl Grey eller en rysk variant på temat.


Te
Muggen, en riktig favorit, har jag fått i present. Jag tror att den är köpt
Norrgavel.


När teet har dragit färdigt sätter jag mig till rätta, vid köksbordet, i soffan eller kanske utomhus i morgonsolen. Jag bläddrar lite i en tidning, läser en bok eller - troligast - surfar lite på måfå och tar reda på vad som hänt under tiden jag sovit.

Jag sitter länge. Hinner dricka både två och tre koppar te. Äter frukost i flera omgångar och ser och hör hur dagen tar fart.


Te


För mig är bristen på rutiner under sjukskrivningen något av det som är svårast att hantera. Ibland kan det kännas som att sväva runt i ett stort ingenting utan några fasta punkter att ta spjärn emot. 


Tidigare Photo a day-bidrag:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

Zandra samlar andra deltagare i Photo a day-utmaningen. Det är spännande att se hur alla tolkar temat tycker jag.




Comments
Posted by: Linda

Åh! Te går ju inte att missa, oftast hinner jag inte dricka min kopp innan det är dags för jobb, men det är det första som jag häller upp på frukosten på jobbet!



Tack för din söta kommentar, vad fin blogg du har!

2012-05-25 @ 08:51:29
URL: http://himmelsblaaogon.blogg.se/
Posted by: Elin

Sv: Tack så jättemycket, så roligt att höra :)



Vilket mysigt inlägg. Och jag gillar verkligen teburken!

2012-05-25 @ 09:38:49
URL: http://elinatterstig.blogg.se/
Posted by: Linda - facebylinda

Sv: Tack så mycket!



Vilka fina bilder!

2012-05-25 @ 13:30:34
URL: http://facebylinda.blogg.se/
Posted by: Jenine

Gillar både din teburk & din glassgubbe. Jag gillar din blogg :)

2012-05-26 @ 18:33:31
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback