It's Time

 
 
 
It’s time. Tomorrow, I’m going back to work again after seven months of sick leave.
 
It’s time to put my newly acquired insights into practice and try out my theories on work life balance. It’s time to build a platform, solid enough to keep me standing even through the shaky times.
 
Tomorrow morning, I will put on my shoes, open the door and walk out into the world again. I guess that it will be pretty much the same, but I have changed.
 
I have changed.
 
 

 
 
 
 
Det har blivit dags. I morgon börjar jag jobba (eller arbetsträna, som det heter) igen efter sju månaders sjukskrivning.
 
Det är nu jag ska praktisera mina nyvunna insikter och testa teorierna kring ett liv i balans. Det är nu jag ska försöka bygga en väg som håller att gå på.
 
Så i morgon bitti tar jag på mig skorna, öppnar dörren och går ut i världen igen. Jag misstänker att den kommer att se ungefär likadan ut, men jag är annorlunda.
 
Jag är annorlunda.
 



Comments
Posted by: Eva

Världen förvånas över förändring och blir undrande. I bästa fall nyfiken. Ta med stora förrådet med tålamod och glöm inte glädjen i att kunna vara en god förebild genom att bara vara den du är.
Gläds åt din blogg och finner en livstakt här som inte kommer gratis överallt!
Önskar dig en bra jobbstart! :)

Svar: Tack för din fina hälsning, jag blir rörd och glad över omtanken. Dina ord kommer jag att bära med mig, inte bara i morgon, utan längre än så.
För egen del har det hunnit sjunka in, förändringen jag genomgått, även om jag ibland fortfarande blir förvånad :-) Jag har ju kunnat följa den kontinuerligt och till viss del styra den. För andra, som jag inte träffat på hela den här långa tiden kommer förändringen troligen att vara mer markant. Inte så att allt kretsar kring mig, men jag har redan märkt av hur mycket som krävs för att få andra att förstå att jag inte längre är samma Linn som jag var innan.

Återigen, tack!
Linn

2012-10-28 @ 10:06:57
URL: http://provtyckningar.blogspot.com/
Posted by: Kattis

Varmt lycka till Linn och var rädd om Dig! Beundrar dig och tack för att du delat med dig här på Lyckoland.
Kram <3

Svar: Tack snälla du! Jag SKA klara det här. Det SKA gå. En sak i taget. En dag i taget. I dag har jag tagit första steget och marken har inte rasat samman under mig.
Kram
Linn

2012-10-28 @ 10:27:35
Posted by: Helen

En stor lycka-till-kram. Med nya insikter och kunskaper kommer det att gå kanon!

Svar: Tack snälla du!
Linn

2012-10-28 @ 10:46:10
Posted by: Queen of Kammebornia

Ja, så är det nog. Och du är klok och bra och jag ska tänka massormassor på dig! Stå på dig - annars gör någon annan det. KRAM!

Svar: Dina tankar och lyckönskningar hjälpte. Dagen blev inte så tokig trots allt. Kram!
Linn

2012-10-28 @ 11:07:58
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: CrimsonAnna

Lycka till:) Det är nu den stora resan börjar. Det kommer att gå bra. Det kan vara tufft innan det går in men vi är många som håller på dig.

Svar: Tack. Dina ord betyder mer än du kan ana. "Vi är många som håller på dig". Känner det faktiskt lite som om jag har en hejarklack bakom mig. Det är så sant som du skriver. Allt innan har egentligen varit en barnlek, en övning. Det är nu det gäller. Jag är fast övertygad om att jag ska lyckas, och skulle jag inte klara det på första försöket så får jag väl testa igen.
Linn

2012-10-28 @ 11:52:57
URL: http://metalanna.blogspot.com
Posted by: Emma

Det är vackert så....
Glöm inte att stanna upp och andas ibland.
Lycka till imorgon! :)

Svar: Tack! Det gick vägen. Nu laddar jag för ännu en dag i morgon och håller tummarna för att jag håller huvudet över vattenytan.
Linn

2012-10-28 @ 12:37:50
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Posted by: Jasmine

Harligt! Jag onskar dig all lycka till och hoppas den forsta dagen blir som en stor varm kram!

Svar: Tack snälla! Nog fick jag några varma kramar när jag kom tillbaka. Och andra mest passerade i korridoren och nickade åt mig... Men jag är glad så länge jag inte får tusen frågor på jobbet om hur jag mår och hur det går och hur det har varit. Jag vill nog helst att det ska vara ungefär som vanligt. Kram!
Linn

2012-10-28 @ 15:44:05
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Posted by: Ann-Christin

Med vad jag kan jämföra med så verkar du ha tagit till dig ett tempo jag önskar jag kunde slå på. Eller kanske inte ett tempo utan en själ/självransakan. Ett spännande och strort steg att ta och jag tänker inte önska dig lycka till, för jag är övertygad om att det kommer att gå utmärkt. Ett steg i taget!

Svar: Tack för pepp och stöd och tänkvärda, kloka ord. Ett steg i taget, det är så det ska ske. En dag i taget. Det gick bra i dag, men det är svårt att begripa att det inte räcker med det. I morgon är en ny dag....
Linn

2012-10-28 @ 18:31:32
URL: http://berndtssonlundstrom.blogg.se/
Posted by: Anonym

Hej Hej på dig. Spännande med att börja jobba igen, kan jag tänka mig. Men samtidigt nervöst! Får man fråga vad du jobbar med?? (Ledsen om du redan sagt och jag redan frågat, kan behöva en påminnelse). Men jag tror i alla fall att du gör något kreativt. Kram kram och lycka till imorgon... och Enjoy yourself. Kram

2012-10-28 @ 19:37:43
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

I did it again... Jag skrev ovan. =)

Svar: Lätt hänt :-) Jag jobbar som kommunikatör, intern- och externkommunikation. Kreativt såtillvida att jag skriver mycket och även får jobba med ord och bild i kombination. Företaget har jag nog aldrig namngett här på bloggen och låter det nog vara så. Inte för att det är hemligt på nåt sätt, man hittar det lätt om man googlar lite smart, men företaget och jag/min blogg är två helt skilda världar som jag försöker hålla isär. Ett större svenskt företag, helt enkelt :-) Kram!
Linn

2012-10-28 @ 19:38:27
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Katarina

STORT STORT lycka till och jag förstår vad du går igenom.
Ta det lugnt. En dag i taget. En timma i taget.
Kramar

Svar: Tack snälla. Jag har bestämt mig för att inte recensera de enstaka dagarna, men jag tycker ändå att jag kan få göra ett undantag för den allra första. I synnerhet när den gick så bra. Peppar, peppar! Kram
Linn

2012-10-28 @ 20:41:00
URL: http://brakatarina.se
Posted by: Ashley

I'll be thinking about you!!!!!!!

Svar: Thanks! It seems to have helped, 'cause everything went even better than expected.
Linn

2012-10-28 @ 21:37:58
URL: http://heyitsashley.com
Posted by: Jess

Good luck! I had three months off at the beginning of the year and it was quite the adjustment when I went back. It sure does make you value your time more though. <3!

Svar: Thanks! I must say that the first day went pretty well, thinking of the circumstances. By the way, I've spent this evening being crafty, creating a gift for you in the Pay it forward "game" :-)
Linn

2012-10-29 @ 01:01:15
URL: http://www.bellsbowlsbobbins.blogspot.com
Posted by: Åsa

Lycka till Linn. Har följt dig på avstånd och läst hur klokt du resonerar. Åsa

Svar: Tack snälla! Vad glad jag blir över en hälsning från dig Åsa. I dag gick det bra, och jag tar en dag i taget just nu.
Linn

2012-10-29 @ 07:56:11
Posted by: Johanna

Du är redo, och det kommer gå så bra!


Svar: Ja, jag är nog faktiskt redo. Och även om jag inte jublar så känns det som ett steg på rätt väg. Jag ska fixa det här :-)
Linn

2012-10-29 @ 09:06:11
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: M

Lycka till! Jag hoppas verkligen att det går bra för dig idag. Jag beundrar dig för din styrka.

Svar: Tack snälla! Är jag stark? Ja, kanske är jag det. Första dagen gick över förväntan, nu gäller det bara att få in i skallen att det inte bara var i dag det handlade om. I morgon ska jag också dit. Och i övermorgon... Och dagen efter det. Men jag tror på att jag ska klara det!
Linn

2012-10-29 @ 13:10:02
URL: http://amadangel.blogg.se
Posted by: Erica

It is time. Congrats!! Finding the balance isn't always easy, but you can do this! :)

Svar: Thanks! I'm glad to say that the first day went better than I even dared to hope. Yes. I'm ready - it's time!
Linn

2012-10-29 @ 14:05:08
URL: http://caughtonawhim.blogspot.com/
Posted by: Sandra

Det kommer gå väldigt bra! Det är jag övertygad om. Kram S

Svar: Tack! Efter två dagar avklarade är jag fortfarande vid gott mod :-) Kram
Linn

2012-10-30 @ 00:37:20
URL: http://blueberryroad.blogg.se
Posted by: Anna

Hoppas det har gått bra och att du fått en mjuk och skön nystart på arbetslivet. Det kan vara svårt att hitta en bra balans när viljan och drömmarna krockar men det låter som om du har en bra inställning och hittat ditt tempo! Kram

Svar: Tack snälla! Än så länge känns det som att jag är på rätt väg, väl medveten om att allt nog inte kommer att gå spikrakt på en gång. Men jag tar en dag i taget och gläds åt att jag i alla fall kommit så här långt. Kram!
Linn

2012-10-30 @ 12:53:33
URL: http://www.imittstorakok.blogg.se
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Jag förstår att du inte vill "sprida" info om vart du jobbar. jag berättar det inte heller. Men jag hade rätt i att det var kreativt jobb i alla fall. =) Hur var första dagen på jobbet, kul att vara tillbaka?? Som du tänkt dig?? Kram kram på dig

Svar: Kul och kul... Känns som ett steg på rätt väg! :-) Jag är väldigt trött, men det går ändå bättre än förväntat. Det tror jag är sammanfattningen så här långt. Kram
Linn

2012-10-30 @ 22:02:16
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Piccolacasa

Åh vad spännande! Är här hos dig nu och läsår ikapp. Jag hoppas att det känns bra nu. Du har ju hunnit vara där ett par dagar. Håller alla tummar för dig! Och du, fantastisk bild. Vilket djup, inte tekniskt då alltså. Bara en känsla. Kram!

Svar: Det går över förväntan tycker jag, nu så här snart en vecka in i "nya livet". Men jag är TRÖTT. Herregud vad jag är trött. Visste att det troligen skulle bli så, så jag försöker helt enkelt att rida ut stormen.
Tack för kommentaren till bilden. Tvekade först... Jag uppkrupen i soffan, osminkad, okammad och i mysbyxor (vilket förstås inte syns, men ändå...). Men så kände jag att det är precis det jag behöver manifestera inför mig själv, att jag numera är en sådan som kan visa mig ute utan att ha hela masken på.

Kram vännen
Linn

2012-11-01 @ 12:10:10
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: Lissen

Så fin du är och vilken snäll blick.

Härligt att känna sig annorlunda, veta att en förändring skett, antar jag långsamt, men på väg mot ditt nya jag.

Kram

Svar: Även om det är lite sent, så vill jag tacka för den här fina kommentaren från dig.
Och ja... jag är på väg :-)
Linn

2013-02-24 @ 13:55:41
URL: http://lissento.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback