Le Fabuleux Destin de Moi – Week 37

 
Monday: Trying to save as many plums as possible. This tree is so productive.
Måndag: Försöker rädda så många plommon som möjligt. Det här trädet är otroligt produktivt.
 
 
Tuesday: Got to meet sweet little Charlie for the first time. I am so, so happy for my friend.
Tisdag: Fick träffa söta lilla Charlie för första gången. Jag är så himla glad för min vän och hennes babylycka.
 
 
Wednesday: More gardening. I would say that fall is the busiest time of the year in the garden.
Onsdag: Mer trädgårdsarbete. Tror att hösten är den tid på året då det finns som mest att göra i trädgården.
 
 
Thursday: Made borscht and rye bread. Will share the recipe for the soup during the week to come.
Torsdag: Gjorde borsjtj och rågbröd. Lägger upp receptet på soppan under veckan som kommer.
 
 
Friday: Bollywood dancing class (my skirt in the picture). There's no better way to kick off the weekend!
Fredag: Bollywooddans (min kjol på bilden). Det finns inget bättre sätt att starta helgen på!
 
 
Saturday: Birthday celebrations at my parents. Sister-in-law made no less than two delicious cakes.
Lördag: Födelsedagsfirande hos mina föräldrar. Svägerskan svängde ihop inte mindre än två goda tårtor.
 
 

Sunday: Brought home this lovely pot that used to belong to my grandmother.
Söndag: Den här söta byttan som tillhört min farmor fick följa med hem.
 



Comments
Posted by: Turid

Åh så mycket plommon! Jättefin bild och tårtan ser ju smaskig ut!

2012-09-16 @ 22:46:53
URL: http://www.travelandfashion.blogg.se
Posted by: sara

Vilket härligt sätt att redovisa veckan på, snyggt gjort!!! Och jag kan inte låta bli att undra vad du gör med alla plommon? Kompott?

Svar: De allra flesta åker tyvärr ner i komposten... Vi äter dem precis som de är, och så blir det lite plommonmarmelad. Känns trist att inte kunna ta hand om all frukt, men är man bara två så går det liksom inte. Hoppas du får en fin vecka!
Linn

2012-09-17 @ 04:47:18
URL: http://lifeinshanghai.se
Posted by: AnnaMia

Härligt! Kännde igen byttan direkt.. :D

Svar: Ja, den är så himla fin! Och så mycket farmor det är över den :-)
Linn

2012-09-17 @ 18:21:05
Posted by: Sonja {Dagmars Kitchen}

Vilken underbar blogg du har här! Gillar verkligen din filosofi med bloggen! Och jag bara älskar bilden med plommonen i skottkärran...

Svar: Tack, vad glad jag blir! Jag är så förtjust i dina recept och fina bilder som du bjuder på.
Tyvärr hamnade merparten av årets plommonskörd (även om säsongen inte är riktigt över än) i skottkärran för vidare färd mot komposten... Men några av dem har vi hunnit få ner i magen i alla fall :-)
Linn

2012-09-24 @ 13:53:30
URL: http://www.dagmarskitchen.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback