Le Fabuleux Destin de Moi - Week 12

 
Winter is still keeping a tight grip on us...
 
 
...but spring has arrived in our house!
 
 
Preparing for the flea market.
 
 
Can't believe it's easter so soon!
 
 
Had Anna and Charlie over for a cup of tea and coconut cake with whipped cream with vanilla powder and coconut flakes. I think this was the first time Nils (the cat) saw a baby (Charlie). He (Nils) didn't enjoy the experience.
 
 
And the usual tulip. They brighten up each day.
 
 
And... my Bollywood dancing class finally started again! This is the song we're dancing to this spring. Mmmm, I love it.
 
 

What else? The flea market was today and it was quite fun. I'm already looking for another one to attend, because I still have things left I want to get rid of. It's unbelievable the kind of people you meet and talk to at a flea market, both the other sellers and the customers.
 
I'm looking forward to a four day work week and a short break for easter.
 
I think that's it for now.
 
 
 
 
 
I dag var det äntligen dags för loppmarknaden. Jag blev av med åtminstone en tredjedel av alla mina prylar och tjänade in 782 kronor. Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig, så jag har bestämt mig för att vara nöjd med det.
 
Att stå på loppis var oväntat kul, så jag har redan börjat spana efter nästa jag kan delta på. Tro det eller ej, men jag har fortfarande massor att rensa bland.
 
Tack för er vägledning gällande vad jag skulle sälja och vad jag skulle spara. Jag lydde ert råd och sparade ljuslyktan. Jag fick också förslaget att sälja två av faten med elefanter på, och spara de andra två plus koppen. Det tyckte jag var en bra idé. Armbandet var det flera som gillade, och det kommer att lottas ut på bloggen framöver :-) Summan av kardemumman är alltså att ljuslyktan och kopp + fat fick stanna. Ångrar det inte.
 
Så vill jag skicka ett jättetack till Sveriges roligaste mamma*, Ann-Christin med bloggen Berndtsson och Lundström, samt den stora hälsoinspiratören Sabine med bloggen Välbefinnaren. De har förärat mig med bloggutmärkelser och jag tackar allra ödmjukast.
 
Besök dem för ett gott skratt eller för en vitaminkick!
 
 
* Ja, förutom min egen mamma, förstås.
 



Comments
Posted by: HemkäraHanna

En härlig vecka låter det som, kylan till trots. Margarinlådan hade jag gärna köpt av dig om vi varit på samma loppis.
Hoppas kissen har återhämtat sig. :)
Kram!

Svar: Och just de där trälådorna var inte till salu (jag hade dem för att visa upp böcker och filmer som var till salu lite snitsigt), men jag förstod ganska snart att hade man ett lager gamla lådor så skulle man kunna göra sig en förmögenhet. Jag svarade nej på frågan om de var till salu ungefär trehundrafemtielva gånger under de fem timmar som loppisen pågick. Men visst är de fina :-)
Kramar!
Linn

2013-03-24 @ 22:11:50
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: frk. Frida Fortissima

Så roligt att loppisen blev så lyckad att du fick mersmak, tycker jag. Och kul att du ska lotta ut armbandet! Jag får se till att vara alert så jag inte missar chansen att delta i tävlingen, för det är ett himla fint smycke, det är det!
Stort grattis också till dina bloggutmärkelser! Äras den som äras bör:)
Stor kram!

2013-03-24 @ 23:58:33
URL: http://www.frkfridafortissima.blogspot.com
Posted by: Tant Emma

Det är grymt kul med loppisar tycker jag :)
Grattis till utmärkelserna.

Svar: Visst är det! Och nu har jag upptäckt att det är minst lika roligt att stå på dem som att gå på dem :-)
Linn

2013-03-25 @ 08:48:41
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
Posted by: Snabbmakaroner

Jag vill också dansa bollywood! Men i hela Hamburg finns bara en enda kurs nuförtiden. Jag får nöja mig Med min Honey Kalaria träningsvideo...
Påskliljor med blåbärsris var ju jättesnyggt.

Svar: Bollywooddans är en riktigt energikick! Underligt att det inte finns fler i Hamburg som lär ut det, med tanke på att det är så stor stad. Du får väl starta en ny trend :-)
Påskliljorna fick jag av några bekanta som kom på den ypperliga idén att sätta i blåbärsris. Passade superbra ihop tycker jag!
Linn

2013-03-25 @ 10:56:15
URL: http://snabbmakaroner.wordpress.com/
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Kul att du hade så kul på loppisen och att du verkar ha fått en hel del sålt. Nu när jag tänker efter är det något som jag och Viktor borde ha bord på. Vi har så hila mycket prylar.... eller han har. =) Kram Kram ps. tack vitamin-kick-sabbe-länkningen! =)

Svar: Ja, vad är det med karlar och deras prylar ;-)
Kram på dig!
Linn

2013-03-25 @ 19:15:22
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Prinsessorna på Bellevue

Hej Linn och himla kul att titta in till dig och tusen tack för jättefina kommentarer! Åh, jag skulle också verkligen behöva ta mig i kragen och göra mig av med diverse grejer själv! Har börjat samla lite så det blir nog loppis i sommar för mig med! Förresten, vilken jättefin blogg du har!!!

Kraam
Petronella

Svar: Tack snälla! :-)
Rekommenderar helt klart loppis. Skön känsla att bli av med sakerna plus att det känns bra att de kommer till nytta för någon annan också.

Kram
Linn

Posted by: sara

Jag tycker att du ska vara nöjd med loppisen! jag har aldrig själv sålt på loppis men har sååå mkt grejer som hade passat där. när jag flyttar hem till sverige igen så!

2013-03-26 @ 05:28:59
URL: http://lifeinshanghai.se
Posted by: browneyedgirl

Vad härligt att få sälja av sig på loppis =) Du kan vara nöjd tycker jag. Hoppas du får en toppen dag!
Kram från mig

2013-03-26 @ 06:03:17
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Posted by: Lissen

Roligt att du "tjänade" lite pengar på dina loppissaker. Men halva nöjet var säkert att träffa andra människor.
Och, ja tulpaner är vitaminkickar

Kram Lissen

2013-03-26 @ 08:17:58
URL: http://lissento.blogg.se
Posted by: Johanna

Vilken go känsla med den lyckade loppisen! :-)
Och kul som alltid att se din vecka i bilder, underbart med sådden inne och den där kakan... mmm.
Ha det gott!
Kram

2013-03-26 @ 14:37:56
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: Helena

Vad kul att stå på loppis och sälja av lite av överflödet som finns hemma. Jättefina bilder på blommorna. Det känns rätt konstigt att det redan är påsk men man får försöka hitta den rätta känslan för storhelg.

Så lockande med Bollywooddans. Kan tänka min att det är superkul:)

2013-03-26 @ 21:03:43
URL: http://helenassota.se
Posted by: Ann-Christin

Det är jättekul att sälja på loppisar. Om du vill åka halvlångväga kommer det att vara en här i stan den 1 juni. Du har en gång sagt att du vill se Gripsholms slott så varför inte passa på att slå två flugor i en smäll?

Svar: Jag har googlat som en galning. Hittar ingen info om loppisen. Jag har planerat en helg i Stockholm 1-2 juni och är ju sann optimist. Tänker att jag kanske ska hinna med lite loppis först... Kanske.
Gripsholms slott står verkligen på önskelistan...
Linn

2013-03-26 @ 23:28:47
URL: http://berndtssonlundstrom.blogg.se/
Posted by: Ann-Christin

Inget som vi publicerat officiellt ännu, loppisen alltså. Vi kommer att ordna en loppis under Ångans Dag här. Turister i drivor kommer att komma och om du ska vara i Stockholm den helgen rekommenderar jag varmt att svänga av från motorvägen den dagen om inte annat och titta på kommersen!

Svar: Aha... Ja, Ångans dag listade jag ut att det skulle vara i alla fall. Ska höra efter med mina medresenärer hur planerna för dagen artar sig.
Linn

2013-03-30 @ 13:36:53
URL: http://berndtssonlundstrom.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback