To Wait for the Right One

 
 
 
This post might not be about what you expected, perhaps even wanted, it to be. Sure, it’s about love, but mostly it’s about a tray.
 
I've been looking for one ever since I moved into my new place, but I just couldn't seem to find the right one. They were either the wrong size, the wrong shape, the wrong color or the wrong pattern. I wanted something bold, yet quiet and discrete enough to blend in with the rest of my stuff.
 
I felt I found exactly what I was looking for when I stumbled upon this one, Plattan, by Barbro Tryberg Boberg. It's inspired by Sergels Torg, a square in Stockholm, famous for it's triangular black and white pattern.
 
It was worth waiting for. I know it's the right one.
 
 
If you want one too, you can buy it from La Maison d'Anna G. They ship all over the place.
 
 
 
 
 
Det här inlägget handlar troligen inte om det du trodde, kanske till och med hoppades på. Visst handlar det om kärlek, men framförallt handlar det om en bricka.
 
Jag har letat efter en ända sedan jag flyttade in i min nya lägenhet, men det var svårt att hitta rätt. De var antingen i fel storlek, fel form, fel färg eller fel mönster. Jag ville ha en bricka som var lite djärv och kaxig, men samtidigt tillräckligt tystlåten och diskret för att smälta in bland övriga detaljer i mitt hem.
 
Det kändes som om jag hittade rätt när jag ramlade över den här, Plattan, formgiven av Barbro Tryberg Boberg med inspiration från Sergels Torg.
 
Den var värd att vänta på. Jag vet att det är den rätta.
 
 
Jag köpte min på Arbetets Museum i Norrköping, men den finns också på Designtorget.
 
 
When I'm not using the tray it's a backcloth to another favorite; my water boiler from Kenwood.
It hides the ugly wall socket too. The next Nobel prize to the one who invents cordless electricity!
 
 
It's kind of a hysterical combination, the tray and my table ware from Studio-Line, but I think it works.
 
 
It also goes along well with the tea towel, napkins and kettle-holders from Ferm Living that I bought in Copenhagen when I was there in August. Or is it rather a complete mismatch?
 



Comments
Posted by: Queen of Kammebornia

Den är fin! Jag köpte den i studentpresent till min guddotter :)

2013-10-09 @ 21:20:18
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Helena

Vilken häftig bricka du har hittat! Supersnygg tycker jag:)

Svar: Ja, jag gillar den skarpt! :-)
Linn

2013-10-09 @ 21:52:33
URL: http://helenassota.se
Posted by: Camia

haha, precis som du skrev trodde jag att inlägget skulle handla om något annat. Jag blir helt förundrad av att du har sådant tålamod att vänta in det rätta. Om jag behöver något vill jag ha det med en gång och gör ofta inköp som jag inte är så nöjd med sedan. Jag skall försöka bli bättre på det här.

Svar: Jag är nog lite extrem åt andra hållet. Undrar om jag inte skulle kunna gå barfota bara för att jag inte hittat de rätta skorna... Nä, inte riktigt så illa. Men nästan. Envis är jag.
Linn

2013-10-10 @ 08:24:59
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Posted by: Josefine Anerland

Otroligt snygg är den!

2013-10-10 @ 09:46:02
URL: http://josefineanerland.blogg.se/
Posted by: frida

så mycket fint! brickan vart ju gudomlig=)

Svar: Supernöjd med den! :-)
Linn

2013-10-10 @ 14:10:12
URL: http://www.mystyle.blo.gg
Posted by: Lissen

Jag tycker om att kunna vänta tills man hittar detaljen som är den rätta. Vet ju att du inte heller gillar köp och släng.

En fin bricka med kaxig uppsyn, gillar den.

Kram Lissen

2013-10-10 @ 21:33:47
URL: http://lissento.blogg.se
Posted by: Snabbmakaroner

Vilka härliga färgklickar! Så bra att du kunde vänta, jag brukar ha lite svårt för det när jag väl är inne på nåt projekt. Häromdagen såg jag Ferm Livings mönster som sängkläder, det var också riktigt fint.

2013-10-12 @ 18:10:06
URL: http://snabbmakaroner.wordpress.com/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback