Le Fabuleux Destin de Moi - Week 39

 
It's been 20 weeks since I last published anything in this category. Figured it was about time now.
 
Monday: Linköping by night. Had tapas with Susanne at Aioli tapas bar.
 
 
Tuesday: Halfway through The Dice Man we had the second meeting with the book club. If I ever was worried that we wouldn't have anything to talk about... I realize now that I didn't have to. There's just so much to discuss!
 
 
Wednesday & Thursday: Cleaning out the old place, thinking that this was a beautiful house to live in.
 
 
Friday: Concert with In Flames in Stockholm. Not really my kind of music, but there's something about the energy I like.
 
 
Saturday: Continued to prepare the house for the handover to our landlords. Found the book of instructions for the 1947 Westinghouse refrigerator still in use. It includes a lovely refrigerator cook book, with a whole section of refrigerator cakes.
 
 
Sunday: The day for the handover. Put a finishing touch to the garden, and then it was time to leave.
 
 
This week was all about preparing for handing over the house where we used to live to our landlords. I've been tired, stressed and frustrated, finding myself whiny and grouchy. I'm an experienced mover, but nothing can compare with this one when it comes to time spent and the number of sleepless nights. Our landlords were happy though.
 
After this week I have a lot of bad conscineces to deal with, but I just can't right now. I need (and want) to rest and relax, so that's what I'll be doing the coming days.
 



Comments
Posted by: Ann-Christin Lundström

Vila, andas och andas lite till. Sedan vill jag höra ALLT om bokklubben... I mina öron låter det som om sträckan Linköping - Mariefred kan vara värt pendlingen just för en bokklubb :-) Har ni plats för en till?

Svar: Ska man andas också?? :-)
Skulle du vara beredd att åka hela vägen så finns det definitivt en plats :-) Annars kan jag tipsa om https://www.facebook.com/events/172707029430252/ ("Hitta en bokcirkel" på Facebook) - det var så vi kom igång.

Hittills har vi träffats på fik. Första gången försökte vi bara lära känna varandra och dra upp riktlinjer för hur ofta vi skulle ses, vilka typer av böcker vi skulle läsa osv. Andra gången hade vi läst halva boken och träffades för att prata om det vi läst. Som jag skrev, jag hade inte behövt fundera en sekund över om vi skulle ha något att prata om eller inte :-) Språket, stilen, genren, handlingen, huvudpersonens drivkrafter, skulle vi själva kunna göra något liknande?... allt kom upp till diskussion.

Nästa gång ska vi ses hemma hos en av tjejerna. Det är väl något sådant jag ser framför mig på sikt. Mysiga hemmakvällar med fika eller en bit god mat och massa boksnack.
Linn

2013-09-30 @ 22:00:24
URL: http://smallfinethings.blogg.se/
Posted by: Trish

Good luck Linn!
Trish

Svar: Thanks Trish!
Linn

2013-10-01 @ 05:01:35
URL: http://www.jellybonesblog.blogspot.com
Posted by: Liv

Varm, varm kram. Det känns som om det är det du behöver <3

Svar: Ja, det behövde (behöver) jag verkligen. Dag för dag så släpper lite av stressen nu...
Linn

2013-10-01 @ 20:19:35
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Posted by: Monnah

Det verkar som att ditt liv är väldigt intensivt just nu. Att lämna sitt hem är aldrig lätt, oavsett orsaken. Jag hoppas att du hittar lugn och ro under små stunder och att du kan hitta glädje i det du gör! (Den där kakan ser ju förresten väldigt god ut. Tyvärr går den bort för mig med allt socker, men ändå!)

Svar: Ja, det har varit på tok för mycket de senaste månaderna men jag ÄR på väg åt rätt håll. Det känns så även om det stundtals är tungt. Försöker finna lugnet när jag kan och hoppas på att den närmaste tiden blir lite mera stillsam och händelselös :-)
Linn

2013-10-02 @ 18:12:55
URL: http://monnah.se
Posted by: Jenny Olofsson

Åh jag har inte varit aktiv i blogg världen på hela sommarn och nu har jag flyttat till ett helt nytt land. Jag känner mig helt förvirrad men ändå välsignad att jag hamnat på ett nytt ställe. Men allt kräver mer energi när allt är nytt och man får börja om igen. Så nu är jag för första gången sedan jag flyttat öppnade bloggen, så var jag tvungen att komma tillbaka hit. För jag har saknat dig och ditt skrivande. Jag älskar hur du skriver och på något sätt känns det som en vän på håll som jag vill håll kvar i, så jag ville bara säga hej och att jag är tillbaka och kommer titta in lite då och då. Jag tycker om dig och din blogg fortfarande <3

Svar: Åh käraste, käraste du! Den här kommentaren gör min dag, mer än så. Jag har saknar dig också! Har själv inte heller varit så aktiv i blogglandia under sommaren. Nu försöker jag sakta, i en takt jag mäktar med, att komma tillbaka.
Blir så nyfiken på vart du tagit vägen... vill du berätta?

Vi fortsätter att ses i bloggvärlden, kramar!
Linn

Posted by: sara - lifeinsingapore

Åh, jag har saknat dina veckobilder så det var på tiden :-)

Trots mkt jobb med huset så måste det ändå vara skönt att ha det bakom sig, stänga det kapitlet och sätta full fart in i nästa! På tal om det går ag fortfarade och väntar på lite fler lägenhetsbilder :-)

Svar: Jajamensan! Nu är det framåt som gäller. Och fler lägenhetsbilder... det kommer :-) Vardagsrummet är näst på tur.
Linn

2013-10-04 @ 03:58:18
URL: http://lifeinsingapore.se
Posted by: Lissen

Så skönt att huset äntligen är städat så du kan lämna det. Kom ihåg när jag städade ut mitt, var helt slut, det var som om det aldrig blev färdigt.

Tid för att vända blad..... med annat.
& du gör mycket trevliga saker.
Nya tider :-)

Kram

2013-10-04 @ 08:11:53
URL: http://lissento.blogg.se
Posted by: Camia

Inget är statiskt, var sak har sin tid! Kram

Svar: Du har så rätt. Allt flyter :-) Kram
Linn

2013-10-04 @ 09:41:06
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Posted by: Snabbmakaroner

Oj, vilken vecka. Vad mycket trevligt du orkade med vid sidan av det stora projektet. Hoppas du kan ta en paus från de jobbiga känslorna ett tag till. Kram

2013-10-05 @ 20:05:49
URL: http://snabbmakaroner.wordpress.com/
Posted by: Katarina

Ja oj! Och vilket vackert hus. Var rädd om dig, men det vet du ;)
Kram

2013-10-06 @ 21:31:14
URL: http://brakat.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback