Första dagen på det nya året

I vanliga fall brukar jag börja det nya året med en härlig långpromenad i byarna kring Rättvik, allt som oftast med ett strålande solsken som sällskap.

I år blev det inte så. Har legat inomhus hela dagen i ett försök att kurera mig, och jag är på bättringsvägen. Bättre, men inte helt bra.

På spaning efter den tid som flytt
På spaning efter den tid som flytt...

När jag tänkte tillbaka på var jag var för ett år sedan vandrade tankarna vidare och jag funderade över att på något sätt summera 2010. Försökte dra mig till minnes de stora händelserna och insåg till min förskräckelse att av det första halvåret minns jag följande:
- Min födelsedag 30 januari, Anna och jag på spa i Sala
- Två större jobbhändelser som krävde tid och engagemang

I övrigt är det blankt. Helt blankt. Finns inte ett minne att plocka fram förrän någon gång i juni. I juli lossnar det. Jobbresor, semesterresor, nytt jobb, mer semester, dop, träning, dans, tjejsnack och middagar.

"Tur att jag har bloggen", tänkte jag, och började surfa runt efter tecken på aktivitet. Men där gick jag bet. Verkar ha ägnat mig åt lite skrivande, framförallt i april, men annars är det mest sida upp och sida ner med stress och trötthet. Usch så dystert.

Känner mig helt trygg i förvissningen om att vintern/våren 2011 blir tusen gånger bättre! 




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback