A photo a day - close-up

Nils, min älskade katt

Close-up. Närbild. Närhet.

Min katt. Jag älskar honom så mycket att jag ibland vill äta upp honom. Eller att han ska äta upp mig.

Jag tar upp honom i famnen och kramar honom, så hårt jag vågar. Han spinner som ett litet tröskverk och kilar in sitt huvud under min haka.

Min älskade, älskade Nils.

Nils, min älskade katt
En söt liten skäggig kattgubbshaka

Nils, min älskade katt
Han kurar ihop sig till en liten boll, med baktassen tryckt mot pannan

Nils, min älskade katt
Sussar sött...


Tidigare Photo a day-bidrag:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

Zandra samlar andra deltagare i Photo a day-utmaningen.




Comments
Posted by: Camia

Bilder att bli lycklig av!

2012-05-28 @ 08:15:28
URL: http://divyaspa.blogg.se/
Posted by: xenia

Så fina foton på lilla Nils.

Själv har jag två busfrön till katter som sällan vill vara i famnen. De är härliga, men ack så mycke rackartyg de gör.

2012-05-28 @ 16:40:16
URL: http://kultursnack.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback