A photo a day – Something old


tennstop


Bland allt gammalt skrot och i frånvaron av antika skatter bestämde jag mig för att ta en bild på det föremål som troligen är det äldsta; tennstopet från 1700-talet.

Det tillhör inte mig, utan har varit i min farmors ägo. Just nu finns det här för att jag tog med det till Bukowskis för att förhöra mig om värdet. Mycket ringa och blygsamt, visade det sig, men då glömde de visst att räkna in affektionsvärdet.


tennstop



Tidigare Photo a day-bidrag:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

Zandra samlar andra deltagare i Photo a day-utmaningen.




Comments
Posted by: Augustifamiljen

Vilket vackert stop, tycker det är konstigt att värdet är ringa på en sån sak!



Och ja.. hallon/saltlakrits är så sjukt god :) Testa!

2012-06-12 @ 08:17:16
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback