A photo a day - Something I'm reading


Bok


När det gäller böcker är jag något av en hundmänniska – de får gärna ha hundöron. Jag viker ner hörnen på de sidor där det står nåt alldeles särskilt tänkvärt, upprörande eller minnesvärt.


bok


Jag skriver i böckerna också; tankar, referenser till annat jag läst eller kommentarer till författaren (ibland grälar vi högljutt där ute i marginalen). Oftast skriver jag med blyertspenna, för säkerhets skull, men finns ingen sådan till hands när Den Stora Tanken anfaller mig, ja, då blir det bläck.


Bok


Just nu läser jag Butter Chicken in Ludhiana av Pankaj Mishra. Den påminner i mångt och mycket om Chai, Chai, den bok jag senast recenserade här på bloggen: indisk, manlig journalist reser runt bland gudsförgätna indiska hålor och skriver om sina intryck. Tyvärr är den här boken om möjligt ännu sämre än Chai, Chai... Men jag läser, plikttroget, vidare, och kommer att sammanfatta mina tankar här när jag är klar.


Tidigare Photo a day-bidrag:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

Zandra samlar andra deltagare i Photo a day-utmaningen.




Comments
Posted by: jenny Olofsson

Vilken fin blogg! Den gör mig alldeles glad och somrig <3

Posted by: Piccolacasa

Åh vad fin blogg! Du hamnar i bloglovin!

2012-05-29 @ 17:37:26
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: Man

Jag är din motpol, och tycker inte alls om hundöron och anteckningar. Det är okej och otroligt charmigt när jag stöter på dem i andras böcker, men har det inte i mina. Märklig grej, det där. :-)



Svar: Kortfattat så älskade jag språket och den originella ploten i Cementträdgården; den kändes så morbid, men ändå fängslande och underhållande. Blev ett mellanting och jag pendlade mellan betygen 3 och 4 fast bestämde mig slutligen för en 3:a. Ska försöka samla ord till en recension så du får mer än gärna återkomma då! :-)

2012-05-29 @ 19:40:43
URL: http://bokskadad.blogg.se/
Posted by: Queen of Kammebornia

Visst är det härligt att vika hörn och anteckna i böcker! Det är så spännande när man tar fram dem igen sen. Och jag tycker om när jag ser spår av någon annan i en bok, vad har de funderat extra över, varför har de vikt just den här sidan... det väcker tankar :)

Jag skrev en gång om en bok jag inte läst på länge där jag vikt hörn och fick återupptäcka vad jag reagerat på då, för typ 20 år sedan :) Läs om du har lust och tid!

http://queenofkammebornia.blogg.se/2012/april/pippi-langstrump-i-sanboronbon.html

2012-05-29 @ 19:59:35
URL: http://queenofkammebornia.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback