A photo a day – Colour



Utanför ett tempel i Begun, några mil från Chittorgarh


Färgstarkt. Det är bara ett av alla de ord som passar in på det där landet långt, långt bort som fångat mitt hjärta, ja, faktiskt tagit det med storm.

Indien.

Allt har färg. Maten. Människorna. Kläderna. Väggarna. Fåglarna. Blommorna. Bilarna. Känslorna och livet.

Inte konstigt att Sverige kändes som en dystopisk framtidsversion av en gammal svartvit journalfilm vid hemkomsten. Kontrasten är total.



Färgglad man i Begun



Väggmålning på restaurangen i Chittorgarh där vi åt lunch


Tidigare Photo a day-bidrag:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

Zandra samlar andra deltagare i Photo a day-utmaningen.




Comments
Posted by: Daniella

Det ser väldigt färgglatt ut :D
Svar: Ja precis, jag tror ärligt talat att så många dricker alkohol för att passa in, förstår inte riktigt varför man ska tvinga själv att dricka någonting som inte ens är gott, nej jag förstör redan min hälsa med Coca Cola och Marabou, det räcker ;)

Ja, jag vart riktigt irriterad på han, att han inte ens håller koll på mina betyg, jag hade förväntat mig ett grattis för att jag kämpade, äsch sura gubbjävel XD haha, jag är i alla fall glad :D

2012-06-14 @ 12:11:58
URL: http://daniellas.webblogg.se
Posted by: Augustifamiljen

Ja men verkligen. Älskar Indiska och deras färger, och att åka dit (till Indien alltså) har varit en dröm väldigt länge! Lyckost dig som varit där :)

2012-06-14 @ 18:50:56
URL: http://augustifamiljen.blogg.se
Posted by: Linnea

färgglatt och fint!

2012-06-14 @ 18:56:04
URL: http://linneajson.wordpress.com/
Posted by: Emelie

Verkligen fint! Jag skulle gärna åka dit någon gång själv :)

2012-06-14 @ 21:02:08
URL: http://eemle.blogg.se
Posted by: Sofia

Härliga bilder. :)

SV: Min morgonsmoothie brukar bestå av frysta bär, naturell yoghurt, linfrön och proteinpulver. :)

2012-06-14 @ 22:36:45
URL: http://borninmay.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback