A photo a day – Inside my fridge





Vårt kylskåp är från 1943 och still going strong. I den medföljande instruktionsboken gratuleras husmodern redan på den första sidan till sitt förträffliga köp. Det står något i stil med att "det här kylskåpet, det kommer du att ha glädje av i många år framöver". Jovars. Varför inte nästan 70 år senare? Det kallar jag kvalitet.

Westinghouse gör även prylar till kärnkraftverk, och med tanke på det här kylskåpets hållbarhet känner jag mig helt trygg med det.





Temperaturen regleras med en stor ratt. Man kan välja mellan Freezing, Vacation och Heavy Duty till exempel. Fast just den funktionen har lagt av, så trots att ratten står på off, så...





...har det bildats ett så här fint isberg inuti kylskåpet.

Så, vad har vi då i kylen?






Tidigare Photo a day-bidrag:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

Zandra samlar andra deltagare i Photo a day-utmaningen.




Second hand-klänning av okänt fabrikat.
Det står ett stort L på lappen i nacken, men det är inte storleken som åsyftas.



Nu ska jag fortsätta med storstädningen som pågår här hemma. Hälften gjort, hälften kvar.

Jag har tagit på mig min blommiga skjortklänning med tjusig plisserad nederdel, den påminner lite om en städrock, och så lyssnar jag på Frank Sinatra. Då går det som en dans faktiskt!




Comments
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Vad det gäller frågor kring mor- och far (föräldrar) så är det egentligen om dom har/hade några sjukdomar och hur dom mådde. Några ord bara (om man har den typ av information). Nu har jag hittat "försökskaniner" för denna gång, men om du är intresserad för framtida "Case history" så är det bara att säga till så skriver jag en anteckning på det och mejlar dig när det blir dax.

Ohh smör på pannkakor har jag ibland också, super gott. Jag är inte så förtjust i sylt heller men använder det om inget annat finns. Räkor på pannkisar har jag inte sett, eller på creps i och för sig.

Tack, trivs superbra i nya frisyren. Nu vet jag åter igen varför jag inte vill ha långt hår.

Vilken snygg klänning, super cool. =) Bra jobbat med städningen. Man blir så glad när det är städat... men det tar långt tid att få tummen ur. För mig i allfall. =)

Trevlig söndagskväll på dig.

Kram kram

2012-06-17 @ 17:26:20
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Linda

Oj, vilket kylskåp, vad häftigt! Men vad tusan är blutsaft...? Måste nog googla på det :)

Svar: Blutsaft är världens (enligt mig) bästa järntillskott. Dricker 20 ml om dagen, smakar som... druvjuice. Gör susen!
Linn

2012-06-17 @ 21:43:58
URL: http://www.lindaforsberg.se
Posted by: Piccolacasa

Men wow vilket kylskåp! Lovely! Och du också! Väldigt fin klänning!
Jag tycker att den brittiska möhippan lät väldigt trevlig! Tänk att man hyr ett stort hus på landet, lagar mat och har det gott tillsammans. Kanske finns det även en jaccuzzi i trädgården - mmmm!

2012-06-17 @ 22:35:20
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: Mormorsglamour

Jag kan bli så ledsen ibland när man inser hur dålig kvalité det är på saker som görs nu för tiden. Det finns liksom ingen kärlek kvar och absolut inget hållbarhetstänk.
Superläckert kylskåp och så häftigt att det funkar fortfarande. Klänningen var ljuvlig! hittade något liknande på senaste loppisköpet, fast röd. Dock helt omöjlig att få på för den var c:a 3 storlekar för liten. Gillade den så mycket så jag funderade allvarligt på att köpa den och att försöka gå ner typ 10 kilo. Men släppte den idén och insåg att det aldrig skulle gå.
Ha en riktigt bra dag nu
Kram
Helena

2012-06-18 @ 09:21:11
URL: http://afnord.blogspot.com
Posted by: Camia

När jag såg den översta bilden var jag helt övertygad om att det var en detalj från en amerikanare. Ack så fel jag hade...

Svar: Det skulle vara en amerikanare som i en... amerikansk kyl då :-)
Linn

2012-06-18 @ 11:07:58
URL: http://divyaspa.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback