Med Condoleezza Rice i tankarna

Nu har det blivit dåligt med träning ett tag. Mina vanligaste ursäkter är tidsbrist på grund av för mycket jobb samt att jag skulle må bättre mentalt om jag istället för att träna får städa lägenheten/tvätta/gå och handla/bara ta det lugnt/jobba/prata i telefon... ja, vad jag nu kan komma på.

Men jag vet ju att när jag tänker så, så ska jag istället tänka på Condoleezza Rice. Jag läste en intervju med henne en gång, där hon berättade att hon går upp klockan fem på morgnarna för att träna. Hon må vara mäktig och rik och ha ett helt fotbollslag med folk som städar, handlar, lagar mat och diskar åt henne. Trots detta lever hon rimligtvis ett mer stressat, pressat och ansvarskrävande liv än vad lilla jag gör, så kan hon borde väl också jag kunna?

Hjälper inte det kan jag också tänka på Janet Jacksons armar eller magmuskler. Det kan också funka som inspiration.

Condoleezza Rice   Janet Jackson
Bra träningsförebilder: Condoleezza Rice och Janet Jackson.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback