Kvällsmat

Ska strax kila iväg från jobbet och handla lite mat på hemvägen. Hittade ett recept på Arlas sida på rotfrukter med ingefära och honung och en oströra, kan kanske vara nåt med en bit bröd eller kanske lite mathavre till? Jag gjorde hur som helst mitt bästa för att hitta nåt jag var sugen på som inte var pasta, och det var inte det lättaste kan jag säga. Jag vill knappt äta nåt annat än pasta.

Rotfrukter

Rotfrukter med oströra, 4 port
3 morötter
2 palsternackor
1 bit rotselleri
1 purjolök
2 msk smör
1/2 tsk salt
1 tsk mald ingefära
2 tsk honung
2 msk hackad persilja

Oströra:
250 g Kesella
2 dl riven lagrad ost

Skala rotfrukterna och skär dem i långa bitar. Skärpurjolöken i skivor. Stek rotfrukterna i smör i en stor stekpanna på svag värme i cirka 10 minuter. Låt purjolöken steka med på slutet. Krydda med salt, ingefära, honung och persilja. Rör ihop Kesella och ost. Servera rotfrukterna på ett fat med oströran bredvid.

Receptet kommer från arla.se



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback