Längtan...

Jag längtar så till Paris. När Kärleken åker till alperna nästa vecka och är borta i tio dagar hade jag tänkt åka till Paris helt själv. Bara njuta av livet, staden och tillvaron. Inspireras, äta god mat, färska corissanter... Nu blir det inte så. Jobb och ett i största allmänhet hektiskt liv just nu sätter käppar i hjulet.

Jag älskar Paris. De senaste tre åren har det blivit två besök per år, ungefär varannan gång på grund av (eller kanske tack vare) jobb. I år blir det nog inga jobbresor till Paris, men jag ska dit. Det finns inga alternativ. Och det är en stad jag gärna åker själv till, det finns mycket att se och göra på egen hand och är man på jakt efter att bara läsa en bok och insupa atmosfären gör man det kanske bäst själv.

Men visst, en romantisk weekend med Kärleken är förstås inte heller fel ;-)

Vyn nedan är inte den vackraste Paris har att erbjuda, långt i från. Men många gånger har jag själv stannat vid samma punkt i närheten av Sacré Coeur och funderat på hur det skulle vara att bo i en av de där lägenheterna. Nedanför huset, mittemot, går en mur. Framför muren växer allehanda grönska och närmast trottoarkanten går ett stängsel. Där brukar det alltid sitta en massa kissekatter, och fast folk har ställt ut små plastburkar med mat till dem, tycker jag ändå synd om dem och vill så gärna ta hand om dem.

Paris



Comments
Posted by: top Chic.

Maja Gunn, bloggade jag också om ..några månader sen. Hon har gjort fantastiska saker. Och Paris kom jag hem från i tisdags. Enda jag ogillade var obehaget av franska gubbar och män som nästan antastade en, hela tiden. Jag tycker inte sånt är okej.

2008-02-22 @ 04:17:09
URL: http://topchic.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback