True Religion

Stegtävlingen¨pågår fortfarande. Antalet steg per dag har väl i princip halverats sedan kampen inleddes. Men vad gör väl det?

De steg jag har tagit i dag, har till största delen tagits på stan. Lämnade kontoret vid fyra, och har sedan ägnat eftermiddagen(kvällen åt shopping. Det blev en ny hårborste, ögonskugga, nagellack och lite annat smått och gått på Åhlens och ett par jeans på Ztatus Clothing. Har varit i behov av ett par nya jeans i evigheter eftersom dragkedjan har pajat på två av tre jeans i min garderob.

Det var en ihärdig försäljare som fick mig att prova säkert tio par jeans. Det måste vara tröttsamt att vara jeansförsäljare. Jeansinköp kräver tid och tålamod och framkallar inte sällan en del ångest hos den presumtiva kunden. Då ingår det i jeansförsäljarens jobb att vägleda, stötta och peppa. Men blir de inte lite trötta på att säga till varenda kund att de ser såå snygga ut, har perfekt jeanskropp och en fantastisk häck i just de där jeansen? Och i ärlighetens namn, är det inte lite tröttsamt att lyssna på det också? Trovärdigheten sjunker på något sätt för varje hagelskur av komplimanger som rasar ur deras munnar.

Nåväl. Jag köpte ju ett par  jeans i alla fall. Typ de dyraste i hela butiken.

Men jag skulle ju se så cool ut. Ha ett par jeans som nästan ingen annan har. "Det är typ, du vet, en massa kändisar som gillar såna där jeans."
 
Till min ursäkt vill jag framföra att det faktiskt är rätt snygga.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback