Höstinspiration

Aldrig blir jag så sugen på att shoppa kläder som inför hösten. Hösten är den tid på året då jag tycker det är som allra enklast att klä sig snyggt, oavsett om det gäller en jobb-outfit eller att klä sig för en dag på stan. På vintern är det lätt att kläderna känns bylsiga och stora, på sommaren blir allt så avklätt. Våren är förstås okej, men den ger mig inte alls samma inspiration.

I vanlig ordning är garderoben full av kläder, och ändå känns det som att det inte finns nåt av värde där. Det resulterar ofta i ett planlöst shoppande som varken gör från eller till. Man kommer hem med en grå kofta, bara för att upptäcka att det redan fanns tre likadana i garderoben.

Därför har jag satt ihop en lookbook som jag hoppas ska kunna vägleda mig under höstshoppingen. Först kan jag pricka av vad jag redan har hemma som stämmer överens med den önskade stilen, och sen kan jag låta "klädkartan" uppmuntra respektive hindra olika inköp.

Vi får väl se hur det går.

Lookbook, fall 2009

Vardagsinspiration:
Blommigt från topp till tå, Zac Posen
Blommig blus med volang, 199:-, H&M
Grå finstickad klänning, 349:-, Indiska
Blommig klänning, 349:-, H&M
Lite blandat från Fendi
Trasiga, ljus jeans - bild från photo.style.it
Sko med spännande snörning, Carvela, 150 £, Asos
Kavaj i cargomodell, 299:-, H&M
Lila sko, Carvela, 130 £, Asos
Puderrosa stickad tunika, 299:-, H&M
Väst i fuskpäls, 399:-, Lindex
Militärinspirerad kavaj, 349:-, H&M
Grå kofta, 299:-, H&M
Blommig scarves, 129:-, H&M

Kläder för jobb:
Inspiration från Burberry
Sammetsklänning, Proenza Schouler
Puderrosa topp, 199:-, H&M
Svart tight kjol, 149:-, H&M
Tvådelad klänning, Karen Millen, 138 £, Asos
Svart klänning, 28 £, Asos
Örhängen, 50:-, Lindex
Lila sko med öppen tå, Warehouse, 75 £, Asos
Flerfärgat skärp, 99:-, Lindex
Militärinspirerad klänning, Wheels & Dollbaby, 165 £, Asos
Svart klänning med knytband i halsen, 399:-, H&M
Grå kofta, 299:-, Lindex
Svart stövel, Ted Baker, 100 £, Asos
Gråsvart outfit från H&M
Grå sko, Patrizia Pepe, 230 £, Asos
Fuskpälskrage, 129:-, H&M
Grå halsduk, 149:-, H&M
Svart flätat bälte, 129:-, Lindex
Svart sko, Reiss Clementine, 159 £, Asos
Svart klänning med bälte i midjan, 299:-, H&M

På fritiden tänker jag mig en mix av dressat och mera avslappnat. Typ trasiga jeans, blommig blus och kavaj. Ett par snygga high heels gör outfiten komplett. På jobbet blir det nästan alltid kjol, men den här säsongen vill jag få in mer klänningar i garderoben. Jag vill också ha betydligt enklare och "renare" kläder i basgarderoben, enfärgat istället för mönstrat exempelvis, för att kunna komplettera med roliga accessoarer. Mitt problem är att jag älskar mönster, vilket resulterar i att jag har en massa mönstrade kjolar, tröjor, scarves... och nästan ingenting enfärgat att matcha det med.

Nu ser jag fram emot ytterligare några semesterveckor och en behaglig sensommartid, sen får hösten gärna komma!



Comments
Posted by: Fru Evelina

höstmodet är verkligen en av de roligaste säsongerna att spana in tycker jag! mycket fint du scrapat ihop!

2009-08-08 @ 09:17:34
URL: http://happilyeverafter.se
Posted by: Camilla

sv: Ja glass är svårt att hålla sig ifrån tyvärr... Måste lägga band på mig själv ;)



Ha en bra dag!

2009-08-08 @ 12:42:04
URL: http://camillalinnea.blogg.se/
Posted by: ida UNG MAMMA

SV; TACK SÅ MYCKET!

2009-08-08 @ 18:54:01
URL: http://gotteochvi.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback