Bokmal

Nu är det snart dags, i morgon åker jag på semester till Paris! En stor del av tiden kommer gå till att sitta på caféer och läsa böcker, så jag kikade in på Pocketshopen efter jobbet i går. Fick bra hjälp av tjejen som jobbar där att hitta några böcker som kan förhöja den franska stämningen.

Honoré de Balzac - Pappa Goriot
Irène Némirovsky - Ensammhetens vin
Marguerite Duras - Halv elva en sommarkväll
Bodil Malmsten - Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig
Birgitta Stenberg - Fritt förfall
Horace Engdahl - Meteorer

Engdahls bok med funderingar över livet har nog inte så mycket med Paris eller Frankrike att göra, men jag inbillar mig att den kommer att passa perfekt när jag sitter där på nåt typiskt franskt fik med en croissant i högsta hugg.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback