Nytt på stan

Rykiel pour H&M
Nyshoppat: Två jumprar från H&M.
Utanför bild: Dans-/myskläder från Indiska, en sprillans ny träningsgarderob och en kofta


I dag blev det tydligt att det var länge sedan jag gick på stan. I vanlig ordning och av bekvämlighetsskäl höll jag mig mellan centralen och Sergels torg, men det räckte för att inspirationen skulle börja flöda.

"Nya" H&M på Drottninggatan har ju blivit riktigt bra! Skön känsla och snyggt upphäng. Nu gäller det bara att de håller stilen, man har ju sett H&M-remakes förut som slutat i överbelamrade klädställningar, högar med gamla rea-trasor och dammtussar i hörnen. De hade en hel del snygga kläder också, shoppade på mig två Sonia Rykiel-jumprar och en favvo-kofta som jag har sedan tidigare i rosa, nu också i svart. Kanske kan jag glädja en till mig närstående person som hävdar att den rosa koftan ser ut som en elefantpung...

Tog en sväng till Åhléns också, vilket var en helt fantastisk upplevelse. Provrummen på plan 4 är något av det bästa jag sett i provrumsväg. Lite smålyxig inredning (sammet, medaljongtapeter, softad belysning), rejäla rum med riktiga dörrar att stänga om sig och en telefon att kalla på personalen med.

Fick toppenservice, vilket slutade med att jag gick därifrån med en helt ny träningsgarderob. Det var helt enligt plan, men utan proffsig hjälp hade jag nog inte lyckats.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback