Indien

Janardanaswamy Temple
Janardanaswamy Temple i Varkala, bild lånad från Virtourist

Har nog inte riktigt förstått det, men i dag åker jag till Indien. Helt själv i elva dagar ska jag vara, i ett land långt borta som jag aldrig tidigare satt min fot i.

Nåväl, så äventyrligt är det kanske inte. Resan sker tillsammans med en liten grupp andra svenskar och den går till Kerala, som allmänt brukar kallas "India light". Kulturkrockarna blir kanske bara lite lagom stora.

En bekant till mig har inför 2011 lovat att besöka tre nya platser under året. Det tycker jag var ett bra nyårslöfte. För det första är det positivt och lustfyllt, och för det andra tror jag att det är nyttigt att utsätta sin hjärna för nya situationer och miljöer med jämna mellanrum. Känns som att det håller den spänstig och frisk.

Så nu du hjärnan, utsätter jag dig för Indien!



Comments
Posted by: Anneli

Åh vad härligt! Jättefina bilder :) Jag vet av egen erfarenhet hur överväldigande det är. Så många intryck!

2011-03-18 @ 21:12:37
URL: http://www.kattanglar.se/blogg

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback