Bollywood-tips

Har fått några frågor och kommentarer kring bollywood-dansen, ett av mina stora intressen. Till alla er som är nyfikna - prova! Det är fantastiskt roligt. Massa dansglädje, härligt galen musik och färgglada kläder.

För Stockholmare kan jag rekommendera två danslärare:
♥ Maria Bhardwaj, vars kurser du hittar på bollywooddans.se
♥ Neda Sadehgi, vars kurser du hittar på Bollywood Dance Academy

Jag har dansat för båda. Maria blandar in influenser från klassisk indisk dans, såsom kathak och bharatanatyam, och hon är en mycket duktig pedagog. Nedas koreografier är ofta fartfyllda, färgstarka och med mycket glädje. Här i Linköping dansar jag för Susmita Basu, som jag också kan rekommendera varmt. Hon lär också ut de klassiska indiska danserna, som är toppen att ha som grund för bollywood-dansen.

Nästa vecka visar vi upp koreografin som vi jobbat med under våren, på Saga-teatern i Linköping, en föreställning klockan 13.00 och en 17.00 (gratis inträde kl. 17). En video kommer förstås upp här på bloggen!

Under tiden bjuder jag på en inspelning från min första bollywood-termin.




Jag i grönt




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback