Cosmic Monday – Considerate Children's Clothing

 
 
 
Cosmic Monday is an independent, small-scale business making children’s clothing of re-used fabrics, many of them with a cool, retro 70’s vibe.
 
I bought this dress (once a curtain) for my goddaughter, and I was more than happy when I received the parcel. The delivery was on time and the dress was professionally made. You can tell when someone has an eye for details and put their heart in what they're doing.
 
 
 
 
 
 
 
Cosmic Monday tillverkar och säljer barnkläder, småskaligt och miljövänligt. Precis en sådan verksamhet som jag gärna uppmärksammar och stödjer.
 
Som kund väljer du en modell, en storlek och ett tyg, och så sys plagget upp för dig. Tygerna, varav många har en skön retrokänsla, är återanvända. Den här klänningen var till exempel en panelgardin i Malmö i sitt tidigare liv.
 
Jag köpte klänningen till min guddotter, och jag är mer än nöjd. Leveransen skedde som utlovat och klänningen är verkligen proffsigt gjord. Det syns när någon har öga för detaljer och har lagt ner omtanke och omsorg i sitt arbete.

Besök Cosmic Mondays webshop
 



Comments
Posted by: Piccolacasa

Så fin den var! Jag försökte faktiskt köpa en begagnad minikånken till Zelda på Tradera. Men de blev snordyra och det känns svårt att veta vilket skick de trots allt är i. Så det blev en helt ny. Men å andra sidan så hållbar att hon knappt kommer behöva någon annan ryggsäck på 10 år!
Just nu fikar vi. Ja alltså du och jag! Du berättar om loppisen, all god mat och vackra saker från Paris och vi dricker the och äter finncrisp med marmelad och ost. Det är sockerfri apelsinmarmelad som är ganska bitter. Fast du har kanske inte ost på dina? ;)
Soooort tack för den fina fina presenten. Love it!
KRAAAM!

Svar: Åh, vad trevligt att fika med dig :-) Jag har gärna ost på. Helst en smaklös Svensson-ost, typ mild Herrgård, Hushållsost eller lyxvarianten: Boxholms gräddost. Marmelad äter jag bara mycket sällan, men uppskattar det desto mer då. En sockerfri låter som min grej! :-)
Hönan på bilden är naturligtvis en av dina sötnosar, och räven är en snäll räv som bara kramas lite.

Kvalitetsgrejer är värt att lägga pengar på (och köpa nytt). Det är underligt det där med begagnat ibland, då och då blir det dyrare än det nyproducerade. Jag skulle köpa en bok som jag hittade på nätet för 139:-. Inte så dyrt, men enligt mina nya principer ska jag i alla fall kolla om saker går att köpa begagnat innan jag slår till. Hittade den på bokbörsen, men där skulle de ha 300 (!) för samma bok - använd.
Linn

2012-10-24 @ 16:29:23
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: creando

Helt i min smak också! Tackar för tipset! :)

Kramar

2012-10-24 @ 16:33:29
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Posted by: Erica

It is so cute! I can't believe it used to be a curtian.

2012-10-24 @ 18:23:46
URL: http://caughtonawhim.blogspot.com/
Posted by: Frida

Hej :) kolla gärna in min blogg för att få inspiration om träning och kost! fridalundgrens.blogg.se

2012-10-24 @ 20:28:58
URL: http://fridalundgrens.blogg.se
Posted by: Queen of Kammebornia

Så fantastiskt fiiin! Och vilken bra idé! Fina Linn, jag är tårögd, rörd och verkligt glad för den fantastiska lilla asken och dina rader. Tack!!! Och stor, varm kram!

Svar: Jag tänkte på dig, på att du skrev att du också tycker om att få riktiga brev och då kunde jag inte låta bli... Asken symboliserar lantlivet som du representerar för mig, med katt, höns/tupp och en och annan liten råtta kanske :-) Kram!
Linn

2012-10-24 @ 22:11:32
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Sandra

Åh, det är ju min gamla kollega Kim som syr dessa. Jag har för mig att du har skrivit om märket innan..? Vet att hon har tagit en paus nu för de har flyttat upp mot stockholm och har fullt upp. Kram S

Svar: Ja, jag tyckte att hon var värd två inlägg :-) Jag hoppas verkligen att hon återupptar verksamheten (om hon tycker att det känns kul och det går runt förstås), jag tycker det är fantastiskt med sådana här små företag som gör saker med samvete och känsla. Kram
Linn

2012-10-24 @ 23:24:34
URL: http://blueberryroad.blogg.se
Posted by: HemkäraHanna

Så vacker!
Och hela iden är tilltalande, det håller jag med om.

2012-10-25 @ 06:18:25
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Katarina Ratcliffe

Precis hur söt som helst!
Är dock inte hundra på att min dotter skulle hålla med. Jag kan tänka mig en till mig själv :P

2012-10-26 @ 21:58:19
URL: http://brakat.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback