Moments of Happiness

 
 
 
We were looking at some old pictures the other day, Boyfriend and I, and found the one above. It’s from our 2010 summer vacation to Corsica. There was something about this photo that got me thinking…
 
I’ve spent an hour or so at the beach; swimming, soaking up the sun. I love that. I very seldom go into the water, it has to be warm and clean, and very few beaches live up to my standards. This one did, however.
 
I’ve just got dressed and we’ve found a table at this little seaside restaurant, and in a minute or two we will get our food. I think I had a pizza… And that’s when Boyfriend snapped this photo.
 
I’m happy, at this particular moment in time. We’re on vacation. We’ve got each other. We’ve got our health. Our freedom. We have nothing to worry about, other than where to go next on our adventure. We’re hungry but will be served food.
 
Yes, I am happy at that exact moment, but I have a feeling now that I didn’t really understand back then how lucky I was. I’m totally unaware of all the challenges I’m about to meet in the coming two years. If I had known… Well, maybe I wouldn’t have been as happy. Or maybe, I would have cherished my happiness even more.
 
This picture got me thinking that I want to acknowledge and treasure every single moment of happiness, every little piece of it, no matter how small or trivial it may seem. I’m still not done with challenges and sorrows in my life, I know that, and I’m struggling with some of them right now, but all in all… I’m happy. I really am.
 
 
Have a lovely weekend friends!
 
 

 
 
 
 
Vi tittade på lite gamla foton häromdagen, jag och Kärleken, och hittade bland annat den här bilden. Den är tagen under vår sommarsemester 2010, på Korsika. Det var något med den här bilden som fick mig att tänka…
 
Jag har tillbringat en timme på stranden; simmat, njutit av värmen. Jag älskar det. Det är sällan jag kliver i vattnet, det måste vara varmt och rent, och väldigt få badställen lever upp till mina krav. Men det här gjorde det.
 
Jag har precis fått på mig kläder efter badet och vi har hittat ett bord på en liten restaurang precis vid stranden. Om en minut eller två kommer vår mat. Jag har för mig att jag åt en pizza… Och det var då Kärleken knäppte den här bilden.
 
Jag är lycklig, just precis där och då. Vi är på semester. Vi har varandra. Vi har hälsan. Vår frihet. Vi har inget att bekymra oss över, annat än vart vi ska ta vägen härnäst på vårt äventyr. Vi är hungriga, men ska snart få mat.
 
Ja, jag är lycklig i just det ögonblicket, men jag misstänker nu att jag kanske inte riktigt förstod det då. Jag är helt ovetandes om alla de utmaningarna som jag ska möta under de kommande två åren. Om jag hade vetat det då… Kanske hade jag inte varit lika lycklig? Eller så hade jag uppskattat min lycka ännu mer.
 
Den här bilden fick mig att tänka att jag vill uppmärksamma och vårda varje ögonblick av lycka, varje liten del av den, oavsett hur obetydlig den kan tyckas vara. Jag är inte färdig med utmaningar och sorger i mitt liv, det vet jag. Jag går igenom vissa av dem just nu. Men på det hela taget så är jag… lycklig. Det är jag verkligen.
 
 
Ha en underbar helg vänner!
 



Comments
Posted by: Camia

Underbar bild, känns som det är taget ur en film. Ibland är det bra att inte veta, jag tror det hade blivit för svårt att leva då.

Svar: Tack. Jo, det är nog så. Jag tänker lite på hur det är med sommaren, och hur många på något sätt blir lite hysteriska... Vetskapen om att den inte är evig gör att det ska njutas i kubik, så mycket och så intensivt att det nästan bara blir jobbigt. Istället för att luta sig tillbaka och bara... ha det bra. Jag vet inte om liknelsen är relevant... :-) Det jag vill säga är nog att vetskapen om att lyckan och tiden har ett slut kan göra oss lite maniska och ge en aning panik. Ibland vill man liksom vara lulla runt...
Linn

2012-09-07 @ 08:09:27
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Posted by: Karolina

Jättevacker bild! Bilden säger så mycket. Det ser ut som att du sitter och drömmer, man kan känna de varma vindarna osv :) Jag tror det finns mening med allt, och både att vi inte vet vad som komma skall, och med svårigheter vi möter i livet också.

Svar: Så är det nog. Att nå botten (hur vet man, förresten?) kan på sätt och vis vara bra. Man lär sig så mycket av motgångarna, och får insikter som gör vägen framåt lättare på något vis.
Linn

2012-09-07 @ 08:48:50
URL: http://joahi.blogg.se
Posted by: Piccolacasa

Så rofylld och stilla bild. Man blir lugn av att se den. Nu kom den igen, den där texten; vi kallar den lycka den är svår att fånga den vill slita och rycka.... Jag tycker om att uppmärksamma lyckliga ögonblick och känslor. Ju mer man vårdar och hyllar dem ju större blir de! Det är ju något vi gillar, åtgärd och snabbt resultat ;) Ta hand om dig min vän! varm kram

Svar: Visst är det så... Lyckan finns där. Jag tror verkligen det. Det gäller bara att öppna ögonen och se den. Jag blir alldeles rädd ibland när jag inser vilka skygglappar jag gått omkring med. Som idag. Jag och katten var i trädgården och då slog det mig, att all den tid jag till exempel var på jobbet, då gick han omkring där och strosade och jag gick miste om så många fina stunder. Jag bara jagade och jagade och såg inte vad jag hade...
Håller med (som vanligt kan man väl nästa säga :-)), lyckan växer på något sätt när man matar den.

Kram fina du!
Linn

2012-09-07 @ 10:42:20
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: vonskareng

underbar bild! åh jag vill också vårda varje ögonblick, när jag känner mig alldeles lycklig, åh vad jag ska försöka ta vara på den stunden! för just nu är jag inte det så hemskt ofta, men det kanske vänder, snart förhoppningsvis. Kram!

Svar: Åh, jag hoppas att det snart vänder för dig! Om man kan se åtminstone några ljusglimtar i mörkret så är de ju så värdefulla, och väl värda att uppmärksamma. Ta hand om dig, kram!
Linn

2012-09-07 @ 10:58:26
URL: http://www.vonskareng.blogg.se
Posted by: Art By Tina - Konst & Fashion

Sjal? Det är en stickad tröja med broderad döskalle - så jag tyckte den var ytterst prisvärd=)

2012-09-07 @ 11:23:52
URL: http://trueborn.blogg.se
Posted by: Jennie

Så himlans fina bilder och så tänkvärt! Det är bra att bli påmind då och då om att ta vara på dagen :) Kram!

Svar: Ja, det är så lätt att bara rusa på utan att riktigt tänka, eller känna efter... Kram!
Linn

2012-09-07 @ 12:24:05
URL: http://skattkistan.blogg.se
Posted by: Sara

Hej, hittade till dig via Christin vilken mysig blogg du har! Inspirerad och imponerad över att du skriver både på svenska och eng!!!

Och måste bara kommentera ditt bara vara inlägg jag hittade i ditt arkiv :-) även jag tillhör sorten som behöver lite bara vara varje dag. Jag brukar unna mig 30 min i sängen varje morgon när jag bara stirrar in i väggen, på bekostnad av en nyborstad frilla :-)

Svar: Vad roligt med en ny besökare! :-) Ska strax kika in hos dig.
Låter som att du prioriterar helt rätt där på morgonkvisten. Hellre oordning utanpå huvudet än inuti... ;-)
Linn

2012-09-07 @ 17:53:14
URL: http://lifeinshanghai.se
Posted by: Queen of Kammebornia

Vilken vacker bild på dig Linn! Och vilka kloka, vackra tankar du delger oss!

Svar: Tack snälla du. Tänk så mycket tankar som kan utbytas tack vara bloggandet :-)
Linn

2012-09-07 @ 20:02:18
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Annika M Sriwanna

Härligt inlägg :) och bilden ger ett sådant lugn ska du veta! tummen upp!

Svar: Åh, tack! :-)
Linn

2012-09-07 @ 23:28:44
URL: http://sriwanna.blogg.se
Posted by: Katarina

Så fint inlägg och en fantastisk bild som jag verkligen gillar! Talande!

Svar: Tack för dina fina ord!
Linn

2012-09-08 @ 11:21:10
URL: http://brakatarina.se
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Det första jag såg innan jag läste texten var fotot och jag tänkte.... ohh vilken vacker och känslo-rik (är det ett ord) bild och tjej. Jag förstår din text helt. Jätte vacker är du! Kram

Svar: Åh, vilken må-bra-kommentar, jag blir alldeles glad inombords. Tack! Känslorik är ett bra ord så jag tycker att vi bestämmer att det finns. Kram :-)
Linn

2012-09-08 @ 12:04:18
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Johanna

Underbar bild som blir ännu finare när man läst din text.
Varma kramar Johanna

2012-09-08 @ 15:21:06
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: syster Elin

Du skriver så fint och bra. Fin bild också!

Svar: Tack snälla, dina ord värmer.
Linn

2012-09-08 @ 15:21:15
URL: http://systerelindesign.blogspot.se
Posted by: creando

Vilken vacker bild. Och vilken vacker text. Du inspirerar hela tiden. Åh, vilken värme du ger mig med dina ord. Tack!

Svar: Tack för dina fina, fina ord. Så glad jag blir. Se där, ytterligare en lycklig stund i livet att glädjas åt och vårda ömt :-)
Linn

2012-09-09 @ 01:06:55
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Posted by: Jasmine

Vacker tjej och vacker bild! Inspirerande text verkligen. Jag känner mig inte lycklig nu men hoppas att lyckan infinner sig när jag har börjat möblera om lite i mitt liv...=)

Svar: Tack! Så klart du ska bli lycklig. Man är ju inte glad jämt förstås, men jag tror verkligen att det går att vara någorlunda tillfreds med livet i alla fall. Seså, undanröj hindren nu! ;-)
Linn

2012-09-09 @ 16:20:40
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Varsågod! =)Då kör vi på det nya ordet! Kram

2012-09-11 @ 18:48:01
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback