Music for the Season We Call Fall

 
 
 
A new season. A new Spotify playlist.
 
Cozy tunes to accompany your warm, knitted socks, cup after cup of hot tea and the one thousand raindrops on your windowpane.
 
 
If you don’t have access to Spotify, here’s the list:
  • Carla Bruni – Autumn
  • Neil Young – Birds
  • Nick Drake – Hazey Jane II
  • Belle And Sebastian – Nice Day for a Sulk
  • Mazzy Star – Blue Light
  • The Cardigans – Communication
  • Tim Hardin – If I Were A Carpenter
  • The House Of Love – Blind
  • Jane Birkin – Strange Melody
  • The Byrds – Goin' Back
  • Thin Lizzy – Sarah - Version 1
  • Suzanne Vega – Calypso
  • Suzanne Vega – Wooden Horse (Casper Hauser's Song)
  • Sting – Fields Of Gold
  • Tindersticks – Travelling Light
  • Cat Power – Haiku Ten
  • Radical Face – Ghost Towns
  • David Karsten Daniels – That Knot Unties?
  • Gregory & the Hawk – Dare & Daring
  • Catherine Feeny – Jacaranda
  • Leona Naess – Ballerina
  • Polly Paulusma – Ocean
  • The Autumn Film – Kingdom Come
  • Ellery – Lay Your Head Down
 
Added:
  • Nick Cave & The Bad Seeds feat. Kylie Minogue – Where the Wild Roses Grow
  • Sparklehorse – Apple Bed
  • Vaness Paradis – St Germain
  • Lianne La Havas feat. Willy Mason – No Room for Doubt
  • Chet Baker – Time After Time
  • Christian Kjellvander – Gardner River
  • Brooke Waggoner – Fresh Pair of Eyes
  • Air feat. Beth Hirsch – You Make it Easy
  • Ron Sexsmith – Strawberry Blonde
  • Mathieu Boggaerts – On Dirait qu'ça Pleut
  • Matthieu Boggaerts – Je Sais
 



Comments
Posted by: Queen of Kammebornia

Tack! Den ska jag lyssna på i morgon när jag sitter och skriver och dricker te!

2012-09-20 @ 23:19:11
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Piccolacasa

Nä. Vi har inte samma musiksmak. Men inte för att jag inte gillar dessa, jag har bara aldrig hört dem! Får klicka in! kram!

Svar: Ha ha, nähä, inte det heller? Lekte med tanken på att lägga in en Winnerbäck... Kanske :-) Hoppas det finns något du gillar. Kram!
Linn

2012-09-21 @ 00:14:54
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: christin

himla mysigt - perfekt höst-göra! :)

2012-09-21 @ 16:18:19
URL: http://harts.blogg.se
Posted by: Queen of Kammebornia

Har lyssnat på din lista hela kvällen, underbar! Tack!!!

Svar: Vad kul, den går varm här också! Jag kan lyssna på samma låtar om och om igen, ända tills Peter säger åt mig att sluta. Då får jag göra nya spellistor :-)
Linn

2012-09-22 @ 01:03:46
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Queen of Kammebornia

Haha, jag känner igen mig :) Har du hört Christian Kjellvander? Tror du kanske skulle gilla honom... Kram!

Svar: Hört, men inte lyssnat på. Ska ge honom en chans i dag. Kanske trillar in han in på spellistan :-) Kram
Linn

2012-09-22 @ 17:40:33
URL: http://queenofkammebornia.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback