Fondväggar på tapeten?

Fondväggar har varit trendigt ett tag nu och vi har sett allt från caffe latte-färgade målade varianter till uppmärksamhetskrävande mönstrade tapeter ställda mot neutralare väggar. Svenska Dagbladets inredningsexpert André Schievink menar att fondväggen aldrig varit hetare än nu.

"Det som gäller nu är en mjukare färg på rummets huvudväggar och till detta en fondvägg i en stark accentfärg som svart, grått, orange eller till och med guld."

Visst kan fondväggar vara snyggt, men själv tycker jag att konceptet känns lite gammalt och trött. Det ger förstås en möjlighet att frossa i galna tapeter och är ett alldeles utmärkt sätt att med enkla medel förändra sitt hem, men kanske är det också det som gör jag numera känner som jag gör inför fondväggen? Var och varannat hem pryds av fondväggar och jag blir helt enkelt inte överraskad. Fondväggen har blivit som en sådan där IKEA-favorit, som man med säkerhet vet att ingen av ens grannar kan hålla sig ifrån.

Fondtapet
Bild från EM

Fondväggen blir i mitt tycke intressant först när den fyller en genomtänkt, estetisk funktion. Vad tycker du om fondväggar?



Comments
Posted by: Pv

Håller med, söting - det var kul för sju år sedan, nu känns det minst lika fräscht som vitrinskåp...

2008-03-19 @ 14:50:23
Posted by: Linn

Men vi ska väl ha ett vitrinskåp hemma hos oss!?!?

;-)

2008-03-19 @ 15:57:21
URL: http://lyckoland.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback