Handväskhundar

Det finns mycket vi gör med våra djur som inte är naturligt. Jag har själv en innekatt som sover i sängen istället för i gräset, som äter torrfoder istället för att jaga möss, som dricker ur vattenkranen istället för ut en bäck, som kissar i en låda istället för i en grop. Men jag tror att han har det ganska bra hos mig, och kanske har de små handväskhundarna det bra hos sina hussar och mattar också, men jag blir lite ledsen och orolig när jag ser dem på stan.

Chihuahua

Det här är ingen ny debatt, men småhundar köps i dag som en modeassecoar, framförallt av många unga tjejer. Hundarna får följa med överallt, förhoppningsvis också på promenader i skogen och inte bara i shoppingcentret. I dag såg jag en tjej som gick och bar på en liten chihuahua inne på Zara. Jag kan inte riktigt förstå varför man tar med sig sin hund på en shoppingrunda. Min katt är jättesöt och jag skulle gärna visa upp honom för hela världen.

Men jag tror helt enkelt inte att han är så intresserad av shopping.

Bild från anno.nl



Comments
Posted by: Malin

justja.. smart du! :D malin.se.. haha får sätta det som första :D tack för
tipset :D

2008-03-08 @ 22:17:19
URL: http://chakrat.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback