Stockholmstipset: Spisa hos Helena

I dag blev det lunch på stan efter att ha hämtat ut Annas kavaj. Hade turen att passera Spisa hos Helena på Scheelegatan 18 och följa min impuls att gå in.

Jag var dock nära att gå därifrån. De två personer som serverade var sällsynt ouppmärksamma, och jag stog säkert och väntade i 4-5 minuter innan de tog notis om mig och gav mig ett bord. Stället var i princip fullsatt, men vi var tre ensamma tjejer som kom nästan exakt samtidigt, så vi fick klämma ihop oss vid ett bord.

Spisa hos Helena Spisa hos Helena

Jag åt en riktigt god pasta, Pasta panzarotti med karljohansvamp, ricotta, ruccola, tryffelolja och parmesan, och fick för detta betala löjliga 79:-. Hade jag inte vetat bättre hade jag nog bedömt att den rätten skulle ha kostat det dubbla. Prisvärt, med andra ord! Mina bordsgrannar åt lax och sallad, och även deras mat såg väldigt bra ut.

Jag kommer helt klart att gå dit igen. Inredningen var fräsch och maten god. Det var förstås mycket folk och en aning bullrigt, men vad ska man göra åt det? Om bara personalen snäpper upp sig en aning kan det bli ett riktigt bra ställe!

Vore kul att prova en middag där någon gång.



Comments
Posted by: Sara

kul, det verkar som en trevligt o mysigt ställe!

2008-03-27 @ 11:31:49
URL: http://littlenova.blogg.se
Posted by: Anna S

Jag var där för länge, länge sedan med min kusin och hennes kompis. Har längtat tillbaka sedan dess :-) Får gå dit nästa gång jag är i huvudstaden.

2008-03-27 @ 15:05:10

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback