Horace, Ebba och jag

Horace Engdahl, Ebba Witt-Brattström och jag var på konsert i kväll och lyssnade på Marinens musikkår. I pausen drack Horace kaffe och åt en sån där bakelse med skum i, vad heter det, skumtopp?

För någon månad sen var vi på Arlanda tillsammans (eller var det Kastrup? Jag har glömt). Horace och Ebba växlade pengar. Det trodde jag inte att man gjorde längre. Jag trodde man använde sitt plastkort och tog ut pengar ur en automat. Men växlingskursen blir väl sämre, det gäller att tänka på pengarna i dessa dagar.

En gång frågade jag Horace om han är nervös innan han ska offentliggöra vem som ska få äran att ta emot Nobelpriset i litteratur. Och så undrade jag om han har något särskilt för sig precis innan, om han kanske slår sig i huvudet tre gånger eller har på sig särskilda tur-kalsonger. Det har han inte, men familjen hjälps åt att välja slips.

Marinens musikkår var bra.

Horace Engdahl
 
Ebba Witt-Brattström



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback