Tacksam

Sitter i soffan med en kopp te och några chokladtryfflar. Har haft ännu en hektisk arbetsdag som inte var över förrän vid halvåtta på kvällen. Kände mig helt utpumpad så det blev ingen träning i dag, även om jag säkert hade mått bättre av det. Kände dock ett större behov av att bara få sitta och slappa.

Även om jag just nu är supertrött och hjärnan känns överkokt är jag så himla tacksam. Det finns så mycket jag är glad över:
- Min underbara sambo
- Min ulliga, gulliga kisse
- Min fina familj
- Mina fantastiska vänner som står ut med mig och stannar kvar trots att jag är dålig på att höra av mig
- Mina arbetskamrater som ger energi och stöd
- Mina chefer som inspirerar att försöka lite till
- Mitt fina lilla hus där jag slappnar av till 100 % och verkligen känner mig hemma
- Min och sambons lilla bil - den börjar förfalla, men den rullar
- Mitt jobb som jag trivs så bra med, även om det ibland suger musten ur mig
 
Och så en massa andra saker... Som att jag har hälsan, som att solen går upp på morgonen, som att håret är nytvättat och lent som babyhår.



Illustration: Janette Bornmarker, www.jaboillustrations.se



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback