Sensommartankar

Jaha, så var det helt plötsligt augusti. Ingen anledning till oro. För mig är det fortfarande sommar - termometern visar tillräckliga plusgrader, semestern är ny och fräsch och än så länge är allt frodigt, mustigt och grönt. Höst, det blir det kanske i september. När löven gulnar och luften är ständigt fuktig.

Och då finns det en glädje även i det.

Men ändå. Jag vet inte om jag riktigt hängde med. Jag vet inte om jag förstod att det helt plötsligt blev vår, och att våren blev till en sommar som nu är på väg att förvandlas till en höst. Och då har jag ändå en trädgård som ska hjälpa mig att följa årstidernas växlingar.

Det går så makalöst fort.

Sommar...
Ljuva, ljuvliga sommar... Jag håller den kvar ett litet tag till.



Comments
Posted by: Soffie

Så länge man har sommaren kvar i sinnet Linn, så stannar den en stund till, även om man snart börjar jobba igen.

Ha de!/ Kusin Sofie

2009-08-03 @ 21:28:07
URL: http://soffiesliv.blogg.se/
Posted by: emma

vacker bild!

2009-08-07 @ 12:48:04

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback