Summerar året

2009

Egentligen börjar ett nytt år varje dag.
Varje timme.
Varje minut.
Varje ny sekund har vi möjlighet att se tillbaka på det som har varit och börja något nytt, något bättre.

Trots det är det något visst med den 31 december och dagen därpå, då vi får skriva ett nytt år i almanackan.

2010.

2009 var ett bra år i sin helhet, på alla plan. Förutom att min farmor gick bort har det mesta varit riktigt bra. Överrumplas gång på gång av en sprittande lyckokänsla när jag tänker på hur bra jag har det i mitt lilla hus, med min fantastiska sambo och underbara katt. Känner mig lyckligt lottad och hoppas få behålla allt detta även under nästa år.

Det har hänt en massa saker under 2009, men jag kan lyfta upp några höjdpunkter.

- Paris. Hade förmånen att få åka dit två gånger under året. En gång på egen hand, och en gång tillsammans med sambon. Alltid lika härligt att återvända dit, och om allt går som jag vill blir det en eller ett par gånger även under 2010.
- Fjällvandring. Köpte utrustning för gud-vet-hur-mycket-pengar, men det lönade sig nog. Hann med två turer på Fulufjället och besegrade Skåla-toppen i Norge.
- Bollywooddans. Allt började med att jag hade lite tråkigt en dag i slutet av semestern och funderade över något nytt att ägna mig åt. Började surfa runt planlöst, och hamnade som av en slump på en sida om bollywooddans. Hade aldrig sett en Bollywood-film, gick in på YouTube och kollade - och var fast. Det visade sig vara helt rätt hobby för mig, dansen har gett mig så mycket glädje under den här hösten.
- Musik. Shoppade skivor i en liten butik i Versailles och upptäckte nya (och gamla) franska stjärnor. Såg Phoenix, Air och Bruce Springsteen live.
- Hus, hem & trädgård. Har njutit av att ha en trädgård och ett hem där jag trivs.

Överträffade mina mål vad gäller träning och fysisk aktivitet med råge.

Träning 2009
(inkl./exkl. lugnare promenader och cykelturer)
Total tid: 308 h 53 min/231 h 41 min
Antal träningsdagar: 209 (56 % av alla dagar)/163 (44 %)

Träning 2008
(inkl./exkl. lugnare promenader och cykelturer)
Total tid: 147 h 30 min/117 h
Antal träningsdagar: 137 (37 %)/98 (26 %)

Träning 2007

(inkl./exkl. lugnare promenader och cykelturer)
Total tid: 177h 51 min/141 h 51 min
Antal träningsdagar: 188 (51 %)/126 (34 %)

För 2010 sätter jag upp följande mål, inkl. lugnare promenader och cykelturer:
Total tid: 320 h
Antal träningsdagar: 230



Comments
Posted by: ELLA

Härliga bilder - händelserikt år :-)

2010-01-17 @ 23:33:39

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback