Flow

Blev en sen kväll på jobbet, trots att det är fredag. Men inspirationen kom farandes, och när det händer är det bara att hoppa på. Oavsett veckodag eller tid på dygnet.

Flow på jobbet är något helt fantastiskt. För mig är det en kombination av inspiration, kreativitet och stunder av total klarhet och närvaro. När flytet sätter in kan jag få precis hur mycket som helst gjort, och det är som om varje arbetsinsats ger mer energi än den tar.

I dag kom den efter att jag hade städat undan några ångestfyllda uppgifter. Återigen drar jag lärdomen: Ångestfyllda saker ska göras direkt. I nio fall av tio är de inte alls så farliga som man inbillar sig, och ju fortare man gör dem - desto mindre behöver man gå och oroa sig.



Comments
Posted by: NELLI

Njaa..kläderna är väl inte min stil direkt.. men håret, aah så fint! Men det visade sig vara peruk.. besviken. :p

2009-02-07 @ 18:56:50
URL: http://n3lli.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback