Glossiga bloggar?

Jag undrar om jag någonsin kommer att ge upp papperstidningar helt. Jag har svårt att tro det. Känslan av att vakna på lördagsmorgonen, fixa en rejäl frukost och sedan sitta med morgontidningen framför sig och bara njuta - den är allt för värdefull. För mig skulle det inte vara samma sak att sitta med laptopen i knät.

Men nånting har ändå hänt. Likt den slav jag varit under de glossiga magasinens makt går jag ofta till tidningshyllan i mataffären, smeker färgglada, glatta pappersytor, bläddrar i tjocka modebiblar. Men jag köper dem alltmer sällan. Jag tittar, inspireras, men tänker sedan - jag kan läsa en blogg istället.

Elle

Magasinen har varit en källa till inspiration för mig, en stunds förströelse, och exakt samma sak är bloggosfären. Istället för matlagningsmagasinen finns matbloggarna. Istället för Topphälsa - träningsbloggarna. Istället för Elle - modebloggarna. Istället för Gods & gårdar - inredningsbloggarna. Listan kan göras hur lång som helst.

Och saknas bloggen, finns ju många andra sajter...



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback