Den första dagen

Soluppgång i vinterlandskap
Bild från sugarrivercrossing.com

Avslutade 2008 med utförsåkning i Romme och middag hos ett par i Leksand.

Inledde 2009 med att sova ut ordentligt, och sedan provade jag och Kärleken på lite längdskidåkning tillsammans med hans bror och en kompis till honom. Jag hamnade såklart sist, men kämpade på i spåret så gott jag kunde. Kul sport, men svårt att utöva den i Stockholm med någon hyfsad kontinuitet.

Har inte gett några nyårslöften, men brukar faktiskt sätta upp mål. Har inte riktigt tänkt ut några för 2009, men det finns tid än. Som för många andra kommer det troligtvis att handla om träning och hälsa.

Har registrerat min träning på Funbeat sedan 2007, och kan konstatera att 2008 blev ett lite sämre träningsår än året innan. Trots det blev träningshösten ganska aktiv, så jag är nöjd ändå. Ett mål kan ändå vara att bräcka 2007 års resultat.


Träning 2007 (inkl./exkl. lugnare promenader och cykling t.o.r jobbet)
Total tid: 177h 51 min/141 h 51 min
Antal pass: 233/146
Antal dagar: 188 (51 %) / 126 (34 %)

Träning 2008: (inkl./exkl. lugnare promenader och cykling t.o.r jobbet)
Total tid: 147 h 30 min/117 h
Antal pass: 277/180
Antal dagar: 137 (37 %) / 98 (26 %)

Jag börjar i morgon med mer utförsåkning!



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback