Dålig dag

I dag har jag ingen bra känsla i kroppen. Såg högen med totalt oanvändbara plagg växa i garderoben efter att jag provat dem ett efter ett. De jag slutligen fick på mig måste dock ha varit de fulaste av dem alla. Vart och ett för sig och i rätt kombination är de säkert toppen, men ärligt, i dag ser jag ut som en sktinödig kärring.

Klippte mig i lördags. Kändes bra först, men inser nu att frisyren och färgen bara adderar ytterligare tantighet. Jag ser ut lite som en dum hund. Slingorna gjordes i exakt samma nyanser som sist, men förra gången med en övervikt av blekta sådana, denna gång med mer koppar. Det finns liksom ingen dynamik. Jag har en jämntjock orange bulle på huvudet.

Något är fel på pendeltåget, ett ihållande pipande ljud ger en oskön tinnituskänsla. Orkar inte. Det är 2009 i Sverige. Visst, det är finanskris och allt säger de, men jag vill inte åka tinnituståg för det.

Det är inte första gången jag känner så här. Och jag vet precis hur dagen kommer att bli.

Jag vill bara hem igen, ta på mig en pyamas och krypa ner under en filt i soffan.



Comments
Posted by: anna

Ytan är inte allt vet du, du lägger mkt fokus på det. Allt som betyder ngt finns innuti

2009-07-20 @ 23:39:49
Posted by: Peter Karlsson

Jag älskar dig sötis, oavsett vilka kläder du har på dig. Du är bra - hoppas dagen blir det också till slut. Kom hem sedan, så ska jag muntra upp dig :-) Snart semester också, inte dumt. Kramar!

2009-07-21 @ 10:14:55

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback