Kom ihåg

Får inte missa Bodil när hon sommarpratar.

Sommarpratar. Jag tror att hon pratar även på vintern. Och på våren. Och på hösten. Men säker kan man ju aldrig vara.

Den 8 augusti får vi ett bevis för att hon i alla fall pratar på sommaren.

Så här säger Bodil själv om sitt program:
Vissa dagar tror jag att det blir världens sorgligaste Sommarprogram – att jag för första gången kommer att säga som det är, nämna namnen, vem som gjorde vad och hur jag mår. Men så kör jag ett varv över den stora bron och får lite större perspektiv. Alla dör ändå på slutet, det är inte förhandlingsbart.

Som en vän sa häromdagen, döden är det enda som är evigt. Jag tror att det var hon som sa det, eller så var det jag.

Nej. Jag är inte deppig. Bara i en särskild sinnesstämning.

Kanske finns det fler saker som är eviga, och alla är nog inte onda.

Fredagen har övergått i lördag, och jag ska gå och lägga mig. Helg. Hur underbart är det inte?



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback