Sommarjobb

Har haft en skön vecka. Vädret har förstås gjort sitt. 

I  måndags lämnade jag kontoret i pausen mellan första och andra halvlek och åkte hem. Det gick helt enkelt inte att sitta inne och häcka när värmen fanns där ute och väntade på mig. Tillbringade resten av dagen ute på trappen med datorn i knät.. Lovely!

I tisdags hade jag en massa möten, så då fick jag lov att åka in till kontoret. Det körde ihop sig lite, och jag var inte hemma förrän strax efter nio på kvällen. Trist, men efter det kunde det bara bli bättre.

Onsdag, torsdag och fredag har jag suttit hemma och jobbat och det har varit helt fantastiskt skönt. Har gjort uteplatsen till mitt kontor och mina telefonsamtal har ackompanjerats av fågelkvitter och sus från en ljummen sommarvind som drar genom trädkronorna.

Sambon jobbar ju för det mesta hemifrån, och vilken fantastisk känsla det har varit att kunna äta frukost och lunch tillsammans en helt vanlig vardag.

Även om jag jobbat duktigt blev det ändå ett välbehövligt avbrott från den sedvanliga jobbhetsen. Nu blir det en lat, ledig helg och sen är jag nog redo att återse kontoret på måndag.

Sommarblommor



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback