En dag i musikens tecken

Vilken dag! Morgonen börjar med att jag kopplar upp mig tidigit, tidigt när jag sitter i taxin på väg till Arlanda. Kollar in favvo-gruppen Phoenix senaste twittrande, och det jag ser får mitt hjärta att slå dubbelslag. De har satt in ytterligare en konsert i Paris, och det är precis där jag vill se dem - på hemmaplan. Nu är biljetterna beställda, en åt mig och en åt Kärleken, och den 19 oktober är det dags.

När jag landat i Bryssel och slår igång telefonen har jag fått ett sms av Sofia. Hon har en gratisbiljett till Bruce Springsteen på fredag och undrar om jag vill följa med. Det var kanske den dummaste fråga jag någonsin hört.... Självklart vill jag det!

Jag är inget inbitet Bruce-fan som har varenda skiva, men jag gillar många av hans låtar och kan tänka mig att det blir en bra show.

Nu sitter jag i Bryssel där jag varit över dagen. Kände mig vilse i stan, men hittade ett fik med morotsjuice och blomkålssallader där jag kände mig hemma.



Comments
Posted by: Anonym

Phoenix i Paris låter underbart!! :)

2009-06-07 @ 22:54:46

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback