Welcome spring

Jag kan liksom inte sluta förvånas över att våren går så fort.

Först var träden kala. Sedan tittade små, ljusgröna förstadier till blad fram. Jag tittade bort, blinkade, och när jag öppnade ögonen igen hade det formligen exploderat av grönska.

När jag åkte hemifrån i söndags stod bigarråträdet i full blom. Vita blommor yrde som snöflingor i luften. När jag drog upp rullgardinen i morse kunde jag konstatera att blomningen i princip var över. Istället har syrénhäcken i bortre änden av trädgården iklätt sig sin sommarskrud.

Tomatplantan har törstat i min frånvaro. Rådjuren har tuggat på mina penséer. Har inte vågat titta på min gräsodling eller på mina kryddväxter.

I morgon.

Welcome spring...

Bild från http://blog.educastur.es/sanbartoingles/2007/04/20/welcome-spring/



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback