Ny vecka

Ny måndagmorgon. Glad över att jag lyckades med konststycket att ta mig upp när klockan ringde vid fem i morse.

Den är placerad i ett helt annat rum än det jag sover i för att jag ska behöva resa mig upp och gå en bit. På så sätt ökar i alla fall chanserna att jag är vid medvetande när jag stänger av den.

Men det är ändå en kamp. Tvingar mig själv att stå, stå, stå - står där och vaggar med ögonen halvt slutna. Vill så gärna rusa tillbaka till sovrummet och krypa ner i den varma, mjuka sängen. Får inte. Uppbringar alla krafter för att stå emot.

Och vips så är man vaken!

Dagsformen är god. Har ätit en rejäl frukost och sitter nu på pendeln på väg till jobbet. Ser fram emot veckan. Inga planerade kvällsaktiviteter under arbetsveckan, förutom dansen på tisdag. Nu är det näst sista lektionen innan elevshowen. Har en svag smärta i höger knä som känns lite oroväckande, men jag får väl ta det lugnt några dagar.

I helgen bär det av på Finlandskryssning med valda trevliga delar av arbetskamraterna. Jag vill inte se mig själv som den typiska Finlandskryssaren, men lite kul ska det nog bli ändå. Ser fram emot badandet och bubblandet på söndagen...



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback