Blommor och blader...

Tricia Guild
Tricia Guilds Inred med blommor, inköpt på bokrean förra året.
Om du hittar den på bokrean i år - köp den! Det går att botansiera
bland de vackra bilderna i timmar...
 

Med inspiration från Tricia Guilds underbara bok Inred med blommor gav jag mig ut på jakt efter grönska runt husknuten. Jag ska inte göra anspråk på att nå upp till Tricias nivå, men jag är rätt nöjd med mina blomsterkreationer ändå.


Bukett
Här är den rosa blomma jag skrev om i inlägget
nedan - någon som vet vad den heter? Min mor
påstår att den åtminstone kallas för
Hela Sverige
eftersom den växer lite överallt.

Bukett
Vallmon är vacker i alla stadier...

Blommor i äggkopp
Småblommigt i äggkopp.

Blommor i äggkopp
Mer smått och gott i äggkopp. Gillar nyponknopparna.

Blommor i öppna spisen
Färgstark bukett i öppna spisen. Vasen är en liten
kanna som just nu reas ut på Indiska.


Läs vad andra skriver om , , ,  och .



Comments
Posted by: Emelie

Fina! :D



Sv: ja jag med, ska nog köpa den gråa :D

2010-08-03 @ 15:44:06
URL: http://emelieronnelow.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback