Bokrecension: Oväntat besök på Star Street

Bokomslag, Marian Keyes - Oväntat besök på Star Street

Har precis slagit igen pärmarna till Oväntat besök på Star Street, ytterligare en medryckande och fängslande historia signerad Marian Keyes. Efter en lite seg start (beroende på mig eller boken är oklart) har boken haft en närmast magnetisk dragningskraft på mig.

Det är som alltid i Keyes böcker - motpoler och kontraster, lika nära till skratt som till gråt. Karaktärer och livsöden med igenkänningsfaktor som engagerar. Dock har hon, av någon outgrundlig anledning, fört in ett övernaturligt inslag, som också får äran att agera berättare.

Jag har väldigt svårt att förstå varför. Det tillför egentligen ingenting, då de livsöden som målas upp är tillräckligt spännande och mystiska. Storyn hade kunnat berättas på annat sätt, och egentligen bara vunnit på det.

Efter en skön läsupplevelse blir jag besviken på slutet. Det är så imbecillt, fånigt och dumt att jag nästan skäms.

Helhetsbetyget blir dock bra: 4/5

Mer om författaren och boken:
Marian Keyes hemsida
Dagens bok



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback