En bra start


Bild lånad från pitea.se


Kan konstatera att det börjat bra, 2010.

Firade in det nya året i en badtunna med 40-gradigt vatten i ett gnistrande, frostigt vinterlandskap. Rullade mig för första gången i snö enbart klädd i bikini - vilken känsla!

Efter en sen frukost i morse tog jag en timmes promenad, och återigen slogs jag av hur mycket snö som har fallit. Vitt, vitt, vitt - vart jag än ser.

Förutom att kolla på film har jag och älsklingen även hunnit planera vår träning, åtminstone fram till vecka nio då min dans börjar igen. Nu är det disciplin som gäller! Bestämda dagar, fasta tider.

Egentligen är det sovdags för längesedan, för en form av träning ska vi praktisera redan i morgon, nämligen skid-/brädåkning. Vi ska försöka komma iväg tidigt för att vara i backen redan när de öppnar. Har inte åkt skidor sen förra nyårshelgen, då det faktiskt lossnade för mig och jag för första gången bemästrade en röd backe - visserligen genom att sick-sacka mig fram, men utan att ploga!

Återstår att se om jag lyckas med det konststycket i morgon.




Comments
Posted by: Ingela [All is Pretty]

Hej Linn och Gott Nytt År! Hittade till din blogg via facebook och har läst då och då. Nu när jag återupptagit mitt eget bloggande kändes det passande med en liten kommentar :)

2010-01-05 @ 08:05:11
URL: http://allispretty.blogspot.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback