Almedalsveckan i Visby

Befinner mig på ett strålande soligt Gotland, närmare bestämt i Visby. Är här för att bevaka Almedalsveckan för jobbets räkning.

Så här den första dagen verkar det bli ganska lugnt, så det är bara att passa på att njuta. Resten av dagarna kommer att gå i ett rasande tempo. På onsdagen har jag inte en enda ledig minut.

Men i dag... Vaknade redan tio över fem. Kunde inte gå upp och störa de andra som låg och sov i huset, så jag stannade kvar i sängen och jobbade en stund. Vid halv åtta gav jag mig ut på en promenad genom staden och längsmed vattnet. Visby är fantastiskt vackert! Utsiken över havet, alla söta små hus med sina pittoreska trädgårdar...

Nu ska jag bege mig ut igen, köpa frukost och ordna en massa praktiska detaljer.

Creperian i Visby
Bjuder på en bild från gårdagen. Satt på den mysiga
Creperian och jobbade en stund på eftermiddagen.
Skön fransk känsla när det finns ett tiotal cider-sorter
att välja mellan.



Comments
Posted by: Anna Sigurdsson Schedin

Hej Linn,

Visste inte att du också var i Almedalen. Jag var också där i jobbet. Hade varit roligt att ses - hade gärna tagit en paus på Creperian ;) Hör gärna av dig om du har vägarna förbi Linköping.

2010-07-10 @ 21:52:51
Posted by: Linn

Men vilken otur, hade ju varit perfekt att ses där. Detsamma, hör av dig om du är i Stockholmstrakten!

2010-07-19 @ 18:08:21
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback