Topp 5 på Svt Play just nu

Bibliotekstjuven
Bibliotekstjuven
Smärtsamt, obehagligt och pinsamt - men på ett bra sätt! Johns strävan efter framgång och att passa in driver honom över gränsen. Baserad på verklig händelse. Skönt bildspråk. Kungliga biblioteket måste besökas, vilka lokaler!

Barnaby
Morden i Midsomer
Det bästa som gjorts för teve. Någonsin. Bara i den här miljön kan mord (förlåt mig för det jag säger nu) kännas småputtrigt och trevligt. Älskar att drömma mig bort till den engelska landsbygden med en varm kopp te i handen.

Big Love
Big Love
Skruvat och annorlunda om polygami. Lite obehagligt och underhållande på en och samma gång.

Sherlock
Sherlock
Sherlock Holmes och Dr Watson förflyttade till våra dagar. Osannolikt, lite för bra för att vara sant. I det första avsnittet räknar Sherlock ut en hel massa saker baserat på minst sagt svaga grunder, men kan inte lista ut vem mördaren är trots att det för tittaren är fullkomligt uppenbart. Kul ändå.

Veckans brott
Veckans brott
Det här känns som riktig lågbudgetteve. Tråkig studio. Snaskig kvällspressjournalistik. Blir galen på att programledaren ber folk ringa till teve om de har tips som kan lösa mordgåtor (ring polisen för sjutton!). Men allt det är värt nöjet att få lyssna på GW. Hans röst och smådryga jargong är obetalbar!

Jag som i princip aldrig kollar på teve har verkligen missbrukat den senaste tiden... Men det är inte jag. Det är sjukdomen!

Började känna mig hängig i lördags förra veckan. Förnekade känslan och levde mitt ordinarie liv så gott jag kunde, ända tills på tisdagskvällen. Åkte från jobbet med feberfrossa. De senaste tre dagarna är rätt dimmiga. Har bott i sängen. Stått på benen sammanlagt 4-5 timmar. Sovit. Och så har jag tittat en massa på Svt Play. Har snart sett varenda jäkla program i kateogorierna Film & drama och Samhälle & fakta. Längtar efter lite mer fysiskt krävande aktiviteter nu...



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback